joi, 25 octombrie 2012

O prea frumoasa pustie ( audio, text, partitura)

 

O prea frumoasa pustie 



1.O! Prea frumoasa pustie!
Poftesc sa te am sotie,
Sotie preaiubita,
Sufletului meu dorita.
O! Prea frumoasa pustie!

2.Infranarii ajutatoare,
Patimilor domolitoare
Catre umilinta lesnicioasa,
Tuturor preadragastoasa.
O! Prea frumoasa pustie!

3.Celor ce vor sa mantuiasca,
Cu saracie sa traiasca.
Deci primeste-ma pre mine,
Cel ce nazuiesc la tine.
O! Prea frumoasa pustie! 

4. Ca iubita mi-a fost mie,
Din mica copilarie,
Ca pruncul la a sa maica,
Cand la sanu-i il apleaca.
O! Prea frumoasa pustie!

5.Si cu bratele gatite,
Zice: vino preaiubite!
Asadar si tu pre mine,
Ma imbratisaza la tine.
O! Prea frumoasa pustie! 
6. Nu ma infricosa cu frica,
Sa nu ma tem de nimica.
Nu ma ingrozi cu moarte,
Pe la miez, miez de noapte.
O! Prea frumoasa pustie!

7.Te-am iubit ca pre-o polata,
Ce-i cu aur insuflata.
Te-am iubit ca pre o vistierie,
Ce-i plina de avutie.
O! Prea frumoasa pustie!  

8. Caci martori am de a te iubi,
Si intru tine a locui,
Preacuviosii parinti,
Care au locuit prin munti.
O! Prea frumoasa pustie!

9. Ca ei asa te-au iubit
Cu totul te-au orasit
Facandu-te ca o cetate de scapare,
Monahilor prea frumoasa plimbare.
O! Prea frumoasa pustie! 

10. Cu totul indesita,
Monahilor neinvaluita inca.
Si prealesnicioasa,
Mantuirii prealaeasa.
O! Prea frumoasa pustie!  

11.Caci numai o grija ai
Alte tulburari nu ai
Ca neincetat Domnului sa-I stai inainte,
Cu rugaciune fierbinte.
O! Prea frumoasa pustie!   

12. Cu umilinta si lacrimi izvoratoare,
Care sting vapaia cea arzatoare,
A patimilor celor multe,
Care Domnului sunt urate.
O! Prea frumoasa pustie! 

13. Caci numai cu sederea intru tine
Dai monahilor multa lesnire,
De cumplite razboaie izbavire,
De cugete urate slobozire.
O! Prea frumoasa pustie!  

14. De vedere, de auzire, de graire,
Care sunt pacate de pieire,
Tu dar acum si mie,
Celui ce nazuiesc la tine.
O! Prea frumoasa pustie!  

15. Ramurile in jos iti pleaca
Ruga sa-mi treaca,
Si le pleaca de tot jos,
Ca sa dobandesc folos.
O! Prea frumoasa pustie! 
16. Si pleaca-le cat de mult,
Ca din lume eu ma mut,
Din lumea cea inselatoare,
Care este trecatoare.
 O! Prea frumoasa pustie!

17. Voi fi ca o salbatica fiara,
Urand lumea cea amara,
Ca vad o mare nebunie,
Si-n tot locul vrasmasie.
O! Prea frumoasa pustie!  

18. Popoarele incurcate
Cu tot felul de pacate.
Care pre cei ce le fac
In piericiune ii trag.
O! Prea frumoasa pustie!

19. Si nu se mai pocaiesc,
In lume cat traiesc.
Nu mai vreau dar sa petrec,
Ci din lume sa alerg.
O! Prea frumoasa pustie!  

20. La prea dorita pustie
Sa traiesc in sihastrie,
Unde sa ma pocaiesc,
Sufletul sa-mi mantuiesc.
O! Prea frumoasa pustie!   

21. Dorind dupa al meu Parinte,
Arzand cu lacrima fierbinte.
Ah! Munti si vaisoare,
Dati-mi putina racoare.
O! Prea frumoasa pustie!

22. Am venit cu sarguinta,
Da-ti-mi loc de pocainta!
Ah! Dumnezeule Sfinte,
Tuturor fiind Parinte.
O! Prea frumoasa pustie!  

23.Fiarele le imblanzeste,
Si tuturor le porunceste,
Sa ma aiba cunoscut
Cu ele de locuit.
O! Prea frumoasa pustie!  

24. Cum si voi o pasarele,
Ce cantati asa cu jele,
Va rog putin sa incetati,
Din crangusoarele ce stati.
O! Prea frumoasa pustie!  

25. Facand putina alinare
Din jalnica suierare,
Ca putin sa ma domolesc,
Din jale sa contenesc.
O! Prea frumoasa pustie!  

26. Dar te uita cu milostivire,
La zidirea Ta Stapane,
Dandu-mi ajutorul Tau.
ah Dulcele Doritul meu!
O! Prea frumoasa pustie! 

27. Ca mila Ta sa ma primeasca,
In desfatarea cea cereasca,
Pentru ca sa zic Amin,
Fiind de dorire plin.
O prea frumoasa pustie!


Din antologhionul Pr. Laurentiu Iacob: O Prea Frumoasa Pustie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu