miercuri, 3 octombrie 2012

Parintele Nicolae Tanase: "Adevaratul crestin se recunoaste dupa prezenta si participarea lui la Ospat"

Adevaratul crestin se recunoaste dupa participarea lui la Ospat


De acum am inceput sa vestim Invierea lui Hristos, adica invierea noastra, libertatea noastra. Pentru ca Invierea face pe om liber, pentru ca Invierea este un lucru adevarat si Hristos a spus: “Adevarul va va face liberi” si „Eu sunt Calea, Adevarul si Viata”.

Sfanta Impartasanie, semn de recunoastere


Invierea lui Hristos este prilej de bucurie. Asa cum stim, primul cuvant pe care Hristos l-a zis dupa Inviere catre femeile mironosite –si prin ele catre noi toti-a fost:Bucurati-va!”. Bucuria noastra trebuie, deci, sa fie deplina. De aceea, in noaptea de Pasti citim, de peste 1600 de ani, un text scris de Sfantul Ioan Gura de Aur, care ne indeamna sa venim toti: si cei care am postit, si cei care n-am postit, si cei care am postit mai tarziu, si cei care am postit mai putin aspru sau mai aspru, toti laolalta sa venim, pentru ca masa Stapanului, ospatul, este gata. Noi, in viata noastra, trebuie sa ne aflam continuu la ospat, Ospatul Domnului, Cina Domnului, Sfanta Impartasanie. Acesta este si semn de recunoastere: Luca si Cleopa L-au cunoscut pe Hristos in drumul lor spre Emaus, numai atunci cand a savarsit Sfanta Liturghie.

Adevaratul crestin se recunoaste dupa prezenta si participarea lui la Ospat, la Sfanta Liturghie. Sfanta Liturghie tine lumea, Sfanta Liturghie este moartea si Invierea Domnului, Sfanta Liturghie este trairea noastra in timp, istoria mantuirii noastre. 

Integral la :
HRISTOS A INVIAT! SA NU-L RASTIGNIM IARASI! Predici scurte si puternice de Inviere ale Parintelui Nicolae Tanase

2 comentarii:

  1. marius iordachioaia4 octombrie 2012 la 15:08

    Multumesc pentru toate. Si pentru aceasta postare minunata.
    Te pomenim mereu, cu bucurie, in rugaciunile si convorbirile noastre.

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Marius Iordachioaia

    Frate, cu adevarat aceste cuvinte pe care mi le spui mi-au adus multa bucurie si ma intaresc chiar cand aveam nevoie. Ele insele constituie un semn ca ne cunoastem si ne recunoastem in Duhul Sfant. Si eu la randul meu va pomenesc, si fie ca Hristos sa fie in mijlocul nostru, totdeauna, acum si pururea, si in vecii vecilor. Amin.

    RăspundețiȘtergere