joi, 22 noiembrie 2012

Iisuse vesnic calator - Poezie de Parintele Ioanichie Balan

IISUSE VESNIC CALATOR(*)


Iisuse vesnic calator
Prin lumea de pacate,
Tu bati strain si iubitor
La usile-ncuiate.

Nimic Tu nu ceri nimanui
Cand bati si-astepti sa vina,
Ci vrei sa lasi in fata lui
Din pacea Ta divina.

Ai vrea din viata Ta sa-i dai,
Caci viata lui e moarta,
Dar el nu vrea! Tu plangi si stai
Afara, langa poarta...

Tu Domnul Iubirii, ai sta
Pe veci de veci cu dansul,
Si bati, astepti..., dar el nu vrea
Si, stand, Te-apuca plansul.

Eram copil cand Te-am vazut
La poarta mea, Straine;
Si sa-Ti deschid ai tot batut
Sa intri si la mine.

Dar lumea-mi spune sa nu vin
Ca viata Ta-i amara
Am vreme colo, mai tarziu,
Si Te-am lasat afara.

De-atunci trecura ani sirag
Pe viata-mi amarata,
Tu tot ai plans, Straine drag,
La poarta zavorata.

Tarziu Ti-am auzit din nou
Chemarea Ta duioasa,
Inceata, stinsa, un ecou:
"O, lasa-ma in casa...

O, lasa-n suflet sa-ti strabat
Cu pacea Mea cereasca
Cat ceru-n larg si lumea-n lat
Nu pot sa-ti daruiasca".

Dar lumea-mi spune sa Te las
Afara si-asta data;
Tu iar la usa ai ramas
Si usa incuiata...

Te-am auzit ani multi la rand
Chemandu-ma pe nume,
Dar n-am deschis, iar Tu, plangand,
Te-ai dus strain in lume.

...Dar astazi singur ma-nfior
De-a mele fapte rele,
Iisuse! Si Te chem cu dor
In noaptea vietii mele.

Mai vino iar, Iisuse bland,
Mai bate iar o data.
Te-astept cu sufletul plangand
Si usa descuiata.

Sursa: Mi-e dor de Cer. viata Parintelui Ioanichie Balan, Ed. Manastirea Sihastria, 2010, pag. 39


* Poezie scrisa de Parintele Ioanichie Balan in anul 1949, in ultimul an de liceu prin care se vede ca hotararea de a parasi lumea era deja luata. Tanarul Ioan fagaduise lui Dumnezeu ca va pleca la manastire, ramanand sa aleaga locul si timpul cand sa-si implineasca legamantul.

2 comentarii:

  1. Aceasta poezie, cantare, colinda nu-i apartine pr. Ioanichie
    face-ti corectura necesara, altfel intinati memoria parintelui

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca sunteti atat de sigur de dumneavoastra si ca poezia nu-i apartine Parintelui, ar trebui sa spuneti cui apartine, si mai apoi sa explicati ce anume ar intina memoria Parintelui Ioanichie. Am sa completez in articol surrsa si cate ceva despre aceasta poezie.

      Ștergere