joi, 6 decembrie 2012

Colinda si scrisoare pentru Sfantul Nicolae


Colindul Sfantului Nicolae


Bucura-te, bucura-te,
Nicolae Mare Sfinte,
De la Mira Arhiereu,
Temator de Dumnezeu.

Indreptator in credinta,
Ajutor in suferinta,
Cand pe lume ai venit,
Semnul crucii ai facut.

Nicolae Arhierau,
Temator de Dumnezeu,
Miercurea si vinerea,
Niciodata nu mancai.

Pe bolnavi i-ai vindecat,
Pe saraci i-ai ajutat,
Crestinii din orice sat,
Tie s-au incredintat.(X2)

Scrisoare catre Sfantul Nicolae


In Ajun, visand si eu,
Sa primesc ca fiecare
Daruri care mai de care,
Scris-am Sfantului asa:

Draga Sfinte Nicolae, 
Stiu ca sunt un pic cam mare,
Ca s-astept sa-mi pui in zori 
Bunatati in pantofiori.

Insa tot te rog ceva: 
Azi pun inaintea ta
Ghetele inimii mele, 
Ca sa le umpli pe ele
Cu daruri duhovnicesti 
Din camarile ceresti:
Mila, pace si iertare,
Bucurie si rabdare,
Dragoste, discernamant, 
Asa cum le are-un sfant.
Si-as mai vrea sa-mi daruiesti, 
Ca un milostiv ce esti,
Si smerenie, credinta, 
Nadejde si pocainta.

Dar de ce te-ncrunti asa?! 
Crezi ca nu vor incapea?
Am uitat sa-ti amintesc, 
Ca port ghete mari, curate,
Ca sa pot sa fiu si eu,
In Cereasca-mparatie,
Unde pot gusta mereu,
Roade intru Dumenzeu.

Pe carari batatorite,
Intru care au umblat
Sfinti, ce mari s-au aratat,
Stau s-astept cumva si eu,
Sa-ntalnesc pe cineva,
Cum este Sfintia Ta,
Aducand din visterie,
Daruri pentru vesnicie. 
Deci, te-rog, nu-ntarzia!

*

Insa azi cand cautai,
Sfantul Nicolae,
Mi-a lasat in ghete-o foaie; 
Si pe ea scrie asa:
Nu mai cauta mata
Ciocolata in papuci,
Ci fa bine sa te-apuci
De ceea ce se cuvine
Unui ditai om ca tine:
Fa smerenie, rabdare,
Rugaciune si-nfranare.
Si asculta-aici, draguta,
Ca pun mana pe varguta:
Mintea sus si nasul jos,
Ca vad ca le tii pe dos!

Pe carari batatorite 
Vrei s-apuci cam lesnicios
Insa ghete, pe d-afara lustruite,
N-or s-ajunga prea departe,
Char de drumu'-i aratat,
De Sfinti bine conturat.
Fara mergere iubite,
Cu-ncercari si osteneala,
Fapte bune, randuiala,
Nu e cale de ajuns,
La prea dulcele Iisus.
Asadar, prea bune frate
Fa pe-acestea, dara, toate.
Iara Domnu' negresit
Cu daruri te va-ncarca,
Numa', nu intarzia...

 Varianta a poeziei din cartea Poezii cu iz de Filocalii



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu