joi, 6 decembrie 2012

Colinda si scrisoare pentru Sfantul Nicolae


Colindul Sfântului Nicolae


Bucură-te, bucură-te,
Nicolae Mare Sfinte,
De la Mira Arhiereu,
Temător de Dumnezeu.

Îndreptător în credință,
Ajutor în suferință,
Când pe lume ai venit,
Semnul crucii ai făcut.

Nicolae Arhiereu,
Temător de Dumnezeu,
Miercurea și vinerea,
Niciodată nu mâncai.

Pe bolnavi i-ai vindecat,
Pe săraci i-ai ajutat,
Creștinii din orice sat,
Tie s-au încredințat. (X2)


***

Scrisoare către Sfântul Nicolae


In Ajun, visând și eu,
Să primesc ca fiecare
Daruri care mai de care,
Scris-am Sfântului așa:

Dragă Sfinte Nicolae, 
Știu că sunt un pic cam mare,
Ca s-astept să-mi pui în zori 
Bunătăți în pantofiori.

Insă tot te rog ceva: 
Azi pun înaintea ta
Ghetele inimii mele, 
Ca să le umpli pe ele
Cu daruri duhovnicești
Din cămările cerești:
Mila, pace și iertare,
Bucurie și răbdare,
Dragoste, discernământ, 
Așa cum le are-un sfânt.
Si-as mai vrea s
ă-mi dăruiești, 
Ca un milostiv ce ești,
Si smerenie, credință, 
Nădejde și pocăință.

Dar de ce te-ncrunți așa?! 
Crezi că nu vor încăpea?
Am uitat să-ți amintesc, 
Ca port ghete mari, curate,
Ca să pot să fiu și eu,
In Cereasca-mpărăție,
Unde pot gusta mereu,
Roade întru Dumnezeu.

Pe cărări bătătorite,
Intru care au umblat
Sfinți, ce mari s-au arătat,
Stau s-astept cumva și eu,
Să-ntalnesc pe cineva,
Cum este Sfinția Ta,
Aducând din visterie,
Daruri pentru veșnicie. 
Deci, te-rog, nu-ntârzia!

*

Insă azi când căutai,
Sfântul Nicolae,
Mi-a lăsat în ghete-o foaie; 
Si pe ea scrie așa:
Nu mai cauta mata
Ciocolata în papuci,
Ci f
ă bine să te-apuci
De ceea ce se cuvine
Unui ditai om ca tine:
F
ă smerenie, răbdare,
Rugăciune si-nfrânare.
Si ascult
ă-aici, draguță,
C
ă pun mâna pe vărguță:
Mintea sus și nasul jos,
C
ă vad că le ții pe dos!

Pe cărări bătătorite
Vrei s-apuci cam lesnicios
Insă ghete, pe d-afară lustruite,
N-or s-ajungă prea departe,
Char de drumu'-i arătat,
De Sfinți bine conturat.
Fără mergere iubite,
Cu-ncercări și osteneală,
Fapte bune, rânduială,
Nu e cale de ajuns,
La prea dulcele Iisus.
Așadar, prea bune frate
Fă pe-acestea, dară, toate.
Iara Domnu' negreșit
Cu daruri te va-ncărca,
Numa', nu întârzia...

 Varianta a poeziei din cartea Poezii cu iz de Filocalii



Un comentariu: