joi, 16 noiembrie 2017

Cum iubesc Sfinții? Sfântul Porfirie: "Eu spun: nu-L pot iubi pe Hristos dacă Hristos nu pătrunde în sufletul meu ca să mă iubească El. Si nu poate să mă iubească Hristos dacă sufletul meu nu are ceva care să-L îndemne să mă iubească."


  Înregistrare audio cu vocea Sf. Porfirie

Dragostea lui Hristos



Nu am izbutit ceea ce-mi doresc. Nu am izbutit să Îl iubesc atât de mult pe Hristos, să Îl dorească sufletul meu. Eu așa vreau, și asta caut, dar simt că sunt foarte departe. Așa simt, dar nu-mi pierd curajul căci, cu toate că mă simt așa neputincios, și nu am izbutit ceea ce doresc, nu deznădăjduiesc. Mă mângăie faptul că cel puțin nu încetez să încerc. Să spunem că nu-mi pierd curajul pentru că vad la mine acest lucru. Văd că deși nu pot izbuti ceea ce doresc încerc, neîncetat încerc, neîncetat doresc acest lucru - și cu toate astea nu pot. Parcă aș înțelege puțin, dar nu este ceea ce vreau. 

Roagă-te și pentru mine! Si asta e problema. Eu spun: nu-L pot iubi pe Hristos dacă Hristos nu pătrunde în sufletul meu ca să mă iubească El. Si nu poate să mă iubească Hristos dacă sufletul meu nu are ceva care să-L îndemne să mă iubească. Căci poate asta îmi lipsește. Il rog pe Dumnezeu și Ii spun: Sunt tare neputincios, Hristoase al meu. Numai Tu, cu harul Tău vei izbuti să mă învrednicești, ca pe Sf. Ap. Pavel, care se bucura și se mândrea zicând: "Nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăiește în mine" (Gal. 2, 20) 

Pentru creștini, pentru oamenii lui Dumnezeu nu există distanțe. Poți fi cu cineva și poți vorbi cu Dumnezeu în același timp. Există și alte taine: creștinii nu se despart. Sunt uniți chiar dacă se afla la mii de kilometru distanță.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu