HRISTOS A ÎNVIAT !
La început era Cuvântul şi Cuvântul era la Dumnezeu şi Dumnezeu era Cuvântul. Acesta era întru început la Dumnezeu. Toate prin El s-au făcut; şi fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut. Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor. Şi lumina luminează în întuneric şi întunericul nu a cuprins-o. Fost-a om trimis de la Dumnezeu, numele lui era Ioan. Acesta a venit spre mărturie, ca să mărturisească despre Lumină, ca toţi să creadă prin el. Nu era el Lumina ci ca să mărturisească despre Lumină. Cuvântul era Lumina cea adevărată care luminează pe tot omul, care vine în lume. În lume era şi lumea prin El s-a făcut, dar lumea nu L-a cunoscut. Întru ale Sale a venit, dar ai Săi nu L-au primit. Şi celor câţi L-au primit, care cred în numele Lui, le-a dat putere ca să se facă fii ai lui Dumnezeu, Care nu din sânge, nici din poftă trupească, nici din poftă bărbătească, ci de la Dumnezeu s-au născut. Şi Cuvântul S-a făcut trup şi S-a sălăşluit între noi şi am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har şi de adevăr. (Ioan 1, 1-14)
În fiecare om este o lumină. Dar ea nu se actualizează decât în
comuniune, în iubire. Suntem lumină unii pentru alții. Fiecare se umple
de lumina celuilalt.
Această lumină e un sens profund, o bucurie, o odihnă în dăruirea
reciprocă, sentimentul de a avea totul: având iubirea celorlalți, avem
totul.
Pe Dumnezeu Îl avem în ceilalți și Îl avem în El Însuși.
Pustnicii Îl cunosc pe Dumnezeu ca lumină în iubirea Sa; și sunt plini de
iubire pentru toți oamenii și pentru toate făpturile; chiar dacă nu văd alți
oameni, ei se roagă pentru ei și primesc luminarea în rugăciunea lor pentru
lume.
Această lumină e sensul inepuizabil al existenței înrădăcinate în
Dumnezeu. Sunt lucruri negrăite... Dar cei care trăiesc această
experiență sunt nerăbdători să o împărtășească.
Viețile sfinților ne arată făpturi de lumină: făptura dezvoltată
duhovnicește e un om adevărat, de un farmec, de o frumusețe, de o
armonie extraordinară; sfinții sunt de o blândețe și o delicatețe
nespusă. Avem nevoie să cunoaștem viața unor astfel de făpturi, pentru a ști ce
cale trebuie să urmăm.
Scopul rugăciunii este acela de a deveni sfinți în unire cu
Dumnezeu.
Sursa:
Doxologia - Dumitru Stăniloae, Marc-Antoine Costa de Beauregard,
Mica dogmatică vorbită, dialoguri la Cernica, Editura Deisis, pp.
207-208
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu