vineri, 27 martie 2009

Parintele Irineu de la Manastirea Prislop, Boiu Mare


-In vremurile acestea confuze pe care le traim, de ce ar trebui sa aibe omul, in primul rand, grija ca sa nu-si piarda sufletul si libertatea?

-Raspunsul ar parea sa fie foarte simplu: Sa aibe grija de el insusi. Cea mai veche intelepciune a lumii porneste de la "cunoaste-te pe tine insuti" si "ai grija de tine insuti", pentru ca numai atunci cand te cunosti pe tine insuti si cunosti realitatile din jurul tau esti in stare sa ai grija de tine.

Sa nu se minta pe el insusi omul, pentru ca arta cea mai mare care o avem in noi este de a ne minti pe noi insine, de a nu ne spune adevarul, de a ne speria si a avea frica acolo unde nu este frica, de a trece cu usurinta si de a nu vedea pericolul real care este langa noi.

- Cat de ascultator ar trebui sa fie un popor, sau ce ar trebui sa potenteze in el ca sa-si pastreze identitatea si libertatea de decizie?

- La nivel de popor discursul este mult mai complex si mai greu pentru ca este foarte greu si la nivel personal, cand noi vorbim de ascultare. Ascultarea este o caracteristica fundamentala a dragostei. Fiecare dintre noi am trait momente de dragoste si atunci suntem in stare sa ascultam orice semnal din partea cealalta. In dragoste suntem in stare sa ascultam, daca nu, suntem in stare sa transformam numai orice mesaj care vine, in interesul nostru propiu.

- De unde credeti ca vine dorinta unora de a-i manipula pe ceilalti, sau ce cred ca pot ei sa obtina cu asta?

Dorinta de a comanda, de a manipula de a folosi o alta persoana sau ceea ce este in jurul nostru este foarte adanc infipta in noi, si cred ca poarta radacini exact in acea rupere a armoniei care o gasim in omul primordial, in Adam, atunci cand el accepta comuniunea intima cu raul, rupe armonia cu el insusi, rupe armonia cu tot ce este in jurul lui. Femeia pe care o are langa el devine un obiect al acuzei: "este ea, ea cea care m-a facut sa gresesc, nu sunt eu". Si, dupa aia, in adancul istoriei - vedeti toata evolutia care o are.

Plus, asta este poate o dorinta ascunsa de a fi dumnezei - cum Hristos spune: "voi dumnezei sunteti, fii ai Celui preainalt" - dar nu in sensul bun al cuvantului, ci in sens rau, de a fi vesnici si atotputernici intr-o dimensiune nu a binelui. Astea sunt discursuri foarte grele si greu de intrat in ele; trebuie sa stam mult, sa ascultam istoria, sa ascultam Scripturile, sa ascultam toate mesajele de revelatie pe care omenirea le-a primit si sa putem sa avem o panorama completa ca sa putem sa intelegem aceste dorinte ascunse ale omului.

Ma gandesc la cuvintele lui Iisus atat d e frumoase, cand spune ucenicilor Sai: cei care cred ca de fapt conduc lumea aceasta, voi nu sunteti ca ei.

[...]
Acuma este in pregatire o alta catastrofa mondiala. Se vorbeste numai de criza, numai de probleme.

Omul are nevoie de o alta catastrofa ca sa se trezeasca, suntem ca si anesteziati, vedem numai raul in jurul nostru si vazand il cultivam.

Valorile spirituale sau valorile care dau sens vietii noastre, cate eforturi s-au facut sa fie demontate, sa fie totul unit. si cu ce apa am fost adapati pana acuma? cu apa vie sau apa moarta? Murim plini de boli, plini de suferinte, plini de durere, singuri intre mii si milioane de oameni care sunt langa noi. Asta este sensul vietii noastre aicea pe pamant?

Cei care zic ca ne vor binele, care ne strang tot mai tare intr-un cerc cat mai strans, sa putem fi controlati in toate, aceasta este fericirea care ne-o aduc si ne-o dau?
[...] 

Iisus ne spune: "nu de cei ce va ucid trupul trebuie sa va fie frica", si aici este tot circul care se face astazi cu microcipurile care vor sa ni le puna. Ne transforma ca si pe animale, ca si pe obiecte. Vor incerca sa ne ia si trupul, dar ce vor face cu el? Si tot discursul cu 666, nu stiu daca sa intru in el, pentru ca noi vedem 666 pus in trup, dar 666 este mult mai adanc, care este pus in fiinta omului.

- De ce 3 de 6?

- Pentru ca 3 este simbolul Sf. Treimi; 7 este plinatatea unui om, iar aceasta plinatate este acea de a fi frate. Uitati-va la Cain si la Abel. Niciodata nu se spune Cain este fratele lui Abel ci numai Abel este fratele lui Cain. Uitati-va de cate ori este folosit numele lui Cain si de cate ori este folosit numele lui Abel, si veti vede un soc intre 6 si 7. 7 este Abel, care este plinatatea si 6 este Cain care este omul neimplinit, omul plin de frica, omul care nu se accepta pe el insusi.

 Trebuie sa vedem ca nonvaloarea este pusa in loc de cinste, trebuie sa vedem in acel semn al neimplinirii omului, care este semnul lui Cain, care este omul neimplinit si care ajunge sa-l ucida pe fratele sau. Aici este 666, este omul care nu ajunge la cifra 7, la acea dimensiune: frate; el este fratele meu. Pe un frate nu poti sa-l ucizi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu