Lăsată pe seama unor iniţiative particulare, lucrarea aceasta este păguboasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, pentru că se dă prilejul să se reproşeze Bisericii că nu‑şi face datoria faţă de credincioşi, lăsându‑i abandonaţi în ceaţă, ceea ce ar putea mări distanţa dintre Biserică şi credincioşi, contribuind la împlinirea dorinţei masonice de a scoate Biserica din viaţa oamenilor.
Sigur că Biserica are dreptate dacă spune acum că „nu este încă vremea lui Antihrist”, dar aceasta nu înseamnă că poate spune: „Staţi liniştiţi, nu este încă vremea lui Antihrist!”. Nu putem sta liniştiţi când i se pregăteşte calea. Desigur că lucrurile îşi vor vedea de mersul lor în aceeaşi direcţie, căci ce a zis Mântuitorul în Evanghelia Sa şi Duhul Sfânt în proorocii că va fi, aceea nu se poate să nu se împlinească, conform citatului cu care am început acest text, dar trebuie să ne găsim pregătiţi pentru cele ce vor veni. Pentru aceasta trebuie spus clar ce este propriu acestei etape şi ce ne rezervă viitorul, ce se poate accepta acum şi ce nu se poate accepta, nici acum, nici în viitor.
Ca să nu se facă viaţa oamenilor imposibilă înainte de vreme, ameninţaţi de unele voci cu pierderea mântuirii dacă vor folosi carduri în loc de bani, aş fi vrut să aud din partea Bisericii enunţate câteva principii în baza cărora oamenii să răspundă provocărilor făcute de o lume în fond necreştină, care la eşaloanele sale superioare are masoneria mondială, iar masoneria, de la anumite grade secrete în sus, îi are ascunşi pe Înţelepţii Sionului. Dacă ar vedea ei că Biserica şi‑a pregătit poporul pentru cele viitoare, poate nici nu ar mai propune ce au în gând a face şi, ca la Ninive, s‑ar amâna sfârşitul acestei lumi până vor găsi altă cale de împlinire a scopurilor lor.
Numărul 666, repetat numai el pe toate cele, devine o pecete în sensul Apocalipsei, adică pecetea lui Antihrist. Nu este o întâmplare oprirea asupra acestui număr. Dacă, din respect, ar fi vrut să ţină cont de sensibilităţile creştinilor, aşa cum în baza mult trâmbiţatelor drepturi ale omului ţin cont de sensibilităţile credincioşilor din alte religii şi de pretenţiile grupurilor de tot felul (vezi cazul gay), ştiinţa şi tehnica de astăzi ar fi permis în mod sigur depăşirea dificultăţilor create de folosirea altui număr, chiar dacă ar fi adevărat că 666 oferă nişte avantaje în lucrul cu calculatorul. Este însă un atac deliberat la adresa creştinismului. Cei din spatele masoneriei cunosc Scriptura şi au pregătit îndelung terenul ca să poată organiza lucrurile exact aşa cum nu le este îngăduit creştinilor să facă fără să se lepede de Dumnezeu.
Creştinul trebuie să refuze acest lucru chiar dacă viclenia vrăjmaşului va face să nu fie asociată la început cu o lepădare explicită de credinţă, ci se va argumenta cu înlăturarea pericolului de pierdere sau furare a cardului etc. Oricum, va avea consecinţa unei căderi din har. Sunt sigur că până la urmă diavolul va vrea să obţină de la oameni mărturisirea lepădării de Hristos, căci nu se mulţumeşte doar cu învinuirea noastră implicită la Judecată. Ar obţine prea puţin înşelându‑ne fără să ştim ce se întâmplă. Când va fi mai stăpân pe situaţie, va pune condiţii mai aspre. Iar cei căzuţi din har prin compromisuri anterioare nu vor avea tăria de a rezista când se va cere o apostazie explicită. Această lepădare nu este îngăduită nici măcar de formă, amăgindu‑ne cu gândul că în taină am rămas credincioşi lui Hristos. Avem din vieţile sfinţilor mucenici dovada că nu au aruncat nici de formă tămâie pe altarul zeilor pentru a‑şi scăpa viaţa.
Biserica ar trebui să se implice pentru a obţine în mod oficial din partea statului această scăpare credincioşilor săi care nu vor să primească un card. Obligatoriu nu poate fi, din moment ce trebuie să se facă cerere pentru atribuirea lui. (Vedeţi viclenia diavolului? Ne pune să cerem noi! Probabil că aşa va fi şi cu cele din urmă, ca să ne poată acuza la Judecata Domnului, după cum spuneam mai sus, printr‑o lepădare explicită, făcută chiar la cererea noastră.) Cererea îl face, deocamdată, opţional; nu se cere ceva care e obligatoriu. Iar Biserica trebuie să aibă grijă ca statul să nu‑l facă obligatoriu.
Rezumând, principiile amintite ar fi:
– sub nici o formă, ştiută sau nu acum, întrevăzută sau nu în viitor, nu pot primi pecetea în legătură cu persoana mea, nici în acte şi cu atât mai puţin în trup;
– mă pot folosi de lucruri pecetluite exterioare persoanei mele.
Pornind de la aceste principii, fiecare poate înţelege ce poate accepta şi ce trebuie să respingă în această perioadă premergătoare ultimilor trei ani şi jumătate din viaţa acestei lumi, când va domni în mod declarat pe pământ Antihristul, căruia, după cum am arătat, i se pregăteşte calea. Cel care face altfel o face pe propria răspundere cu privire la consecinţe. Iar consecinţele sunt pierdere de har. Biserica trebuie să ne atragă atenţia că deşi Apocalipsa aminteşte doar de pecetluirea trupului, primirea unei legitimaţii în care este pecetluită persoana este o cădere din har, şi, astfel, vom ajunge neputincioşi să rezistăm ispitei făţişe din vremurile în care fiara îşi va da arama pe faţă. În acele vremuri, pedeapsa va începe încă din viaţa aceasta. Un părinte al Bisericii a propovăduit că apa dată de Antihrist pe timpul secetei îngăduite de Dumnezeu în vremurile din urmă nu va ţine de sete, iar cei ce se vor lepăda de Antihrist vor bea ulei sfinţit şi nu le va mai fi sete de apă. Dumnezeu va mai face o ultimă chemare la pocăinţă în acel timp rămas: „Şi am auzit glas mare, din templu, zicând celor şapte îngeri: Duceţi‑vă şi vărsaţi pe pământ cele şapte cupe ale mâniei lui Dumnezeu. Şi s‑a dus cel dintâi şi a vărsat cupa lui pe pământ. Şi o bubă rea şi ucigătoare s‑a ivit pe oamenii care aveau semnul fiarei şi care se închinau chipului fiarei” (Apocalipsa 16, 1‑2)
Dar mai îngrijorătoare trebuie să fie osânda veşnică („Şi fumul chinului lor se suie în vecii vecilor. Şi nu au odihnă nici ziua, nici noaptea cei ce se închină fiarei şi chipului ei şi oricine primeşte semnul numelui ei” – Apocalipsa 14, 11). Cei care vor vedea în Antihrist şi proorocii lui nişte câştigători se vor înşela, pariind pe cel ce pierde, căci „fiara a fost răpusă şi, cu ea, proorocul cel mincinos, cel ce făcea înaintea ei semnele cu care amăgea pe cei ce au purtat semnul fiarei şi pe cei ce s‑au închinat chipului ei. Amândoi au fost aruncaţi de vii în iezerul de foc unde arde pucioasă. Iar ceilalţi au fost ucişi cu sabia care iese din gura Celui ce şade pe cal, şi toate păsările s‑au săturat din trupurile lor” (Apocalipsa 19, 20‑21).
Fericiţi cei care, nepierzând harul prin încuviinţări anterioare, vor arăta „răbdarea sfinţilor, care păzesc poruncile lui Dumnezeu şi credinţa lui Iisus” (Apocalipsa 14, 12). Despre aceştia, care vor putea rezista cu preţul vieţii presiunii de apostazie din vremea sfârşitului, autorului Apocalipsei i s‑au descoperit următoarele: „Şi am văzut sufletele celor tăiaţi pentru mărturia lui Iisus şi pentru cuvântul lui Dumnezeu, care nu s‑au închinat fiarei, nici chipului ei, şi nu au primit semnul ei pe fruntea şi pe mâna lor. Şi ei au înviat şi au împărăţit cu Hristos mii de ani” (Apocalipsa 20, 4).
Ieromonah Grigorie Sandu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu