vineri, 28 septembrie 2018

Mesajul Părintelui Episcop Ignatie cu privire la Referendumul din 6-7 octombrie 2018, "un examen de maximă maturitate pentru toți cei care se revendică a fi creștini"



Iubiţi fraţi şi surori împreună rugători,

Vremurile pe care le trăim nu sunt deloc limpezi. În jurul nostru este multă incertitudine şi tendinţă de răstălmăcire.

Viaţa noastră, în cuprinsul ei cel mai intim, autentic şi frumos, este transformată într-o realitate fragilă, banală şi nesemnificativă.

Datele biologice ale existenţei noastre pământeşti, adică faptul de a fi, în chip natural şi fără intervenţii medicale, bărbat şi femeie, sunt tratate drept piese de schimb în malaxorul tuturor teoriilor care subminează şi discreditează vehement locul unde principiul vieţii îşi găseşte cel mai firesc loc, adică familia naturală, ca dat şi binecuvântare a Celui de Sus. Părintele Ilie Moldovan, un mare cruciat al vieţii de familie, avea să precizeze aforistic: „valoarea căsătoriei este exact aceea a vieţii înşăşi (...) căsătoria ca instituţie este în primul rând viaţă[1].

De aceea, fără a exagera lucrurile şi a ne arunca în braţele unui entuziasm ieftin, Referendumul pentru precizarea definiţiei familiei din Constituţia României constituie o șansă providenţială şi democratică (aproape) unică de a ne afirma valorile şi credinţa creştină pe care le avem şi le împărtăşim.

Referendumul din 6-7 octombrie 2018, adică de săptămâna viitoare, face apel la statutul şi conştiinţa noastră de creştini ai lui Hristos de a trece, prin participare şi prin a bifa „Da”, cu notă maximă testul de maturitate duhovnicească şi mărturisitoare.

Răspunzând „Da” la întrebarea „sunteţi de acord cu legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament”?, vei spune „Da” credinţei tale şi adevărului evident că „familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie”; vei spune „Da” vieţii care se naşte şi se împlineşte numai în familia naturală dintre un bărbat şi o femeie; vei spune „Da” viitorului copiilor tăi care nu vor putea fi amăgiţi că într-o bună zi băiatul se poate transforma în fată sau că fata se poate transforma într-un băiat; vei spune „Da” unei realităţi biologice date de Bunul Dumnezeu care trebuie apărată cu nobleţe, bunăvoinţă şi fermitate; vei spune „Da” efortului celor trei milioane de creştini care au făcut posibilă această şansă de a-ţi afirma, în mod public şi nestingherit, valorile în care ai crescut şi pe care, cu bucurie, le împărtăşeşti şi cu cei din jurul tău; vei spune „Da” pentru tine şi nu împotriva cuiva; vei spune „Da” consolidării constituţionale a unei realităţi naturale biologice, care, dacă rămâne simplu articol al Codului Civil (art. 259, alin. 1), poate fi modificată, cu uşurinţă, oricând de către Parlament; vei spune „Da” iubirii ca formă de alegere şi formă de pace, nu ca formă de luptă între sexe.

Prin urmare, Referendumul pentru susţinerea adevărului că familia „se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie” nu este împotriva a ceva sau împotriva cuiva, ci este mai ales pentru ceva şi pentru cineva: pentru viitorul familiei naturale și pentru copiii tăi.

Dacă cineva ne critică sau ne jigneşte pentru această opţiune de a spune „Da” la întrebarea de pe buletinul de vot al Referendumului, să nu ne întristăm, să nu răspundem cu intoleranţa cu care suntem trataţi, nici să nu punem etichete denigratoare pe cei care nu împărtăşesc aceleaşi păreri cu ale noastre, ci să ne gândim că noi suntem la fel ca o carte care începe să fie bună şi să conteze pentru cititori atunci când este criticată.

Având în minte toate aceste realităţi, vă îndemn părinteşte cu multă dragoste şi smerenie să participaţi la vot cât mai mulţi, să îi îndemnaţi şi pe cei care nu ştiu sau poate nu sunt convinşi de importanţa acestuia să vină şi să bifeze „Da” la întrebarea de pe buletinul Referendumului.

Dumnezeu să binecuvinteze şi să ajute toate familiile, toate casele, toţii copiii, toţi bunicii, toţi taţii sau toate mamele care îşi cresc singuri copiii, toţi învăţătorii, toţi profesorii care sunt „a doua familie” a tuturor tinerilor, toţi medicii care salvează părinţii sau copiii, toţi copiii orfani, toate mamele care sunt maltratate, toţi copiii care suferă de boli incurabile sau trăiesc în sărăcie.

Al vostru părinte şi prieten de tot binele voitor şi fierbinte rugător,

† Părintele Episcop Ignatie al Huşilor

[1] Preot Prof. Ilie Moldovan, „În Hristos şi în Biserică”. Adevărul şi frumuseţea căsătoriei. Teologia iubirii II, Alba Iulia, 1996, pp. 53, 56.
***


Referendumul organizat pentru explicitarea Art. 48, alin. 1 din Constituție, va constitui un examen de maximă maturitate pentru toți cei care se revendică a fi creștini, pentru toți cei care împărtășesc și sunt ancorați în valorile tradiției creștine.

Referendumul nu este un moment de răfuială între cei care împărtășesc opinii diferite, o răfuială între majoritari și minoritari, între cei care sunt credincioși sau mai puțini credincioși, între cei care sunt atașați Bisericii, sau cei care împărtășesc ideologiile progresist-liberale. Referendumul este o investiție pentru viitor, pentru copii noștri. 

Dacă pentru unii Referendumul nu constituie o prioritate, în acest caz îi sfătuim să se dedice cu inteligență, fără răutate, fără patimă, priorităților agendei pe care ei vor să o pună în spațiul public. Prioritatea noastră este susținerea familiei naturale, susținerea principiului natural și biologic al vieții. Un copil nu se poate naște decât numai dintre un bărbat și o femeie.  

Referendumul nu este împotriva cuiva sau a ceva, ci este pentru ceva și pentru cineva. Este pentru familia naturală, pentru viitorul copiilor noștri. De aceea vă îndemn cu foarte multă dragoste să vă implicați și să votați "DA" pentru susținerea explicitării a Articolului 48, aliniatul 1 din Constituție. 

Referendumul este pe deplin îndreptățit, pentru că este o formă directă de democrație. Spunem "DA" la referendum!    

***

 Părintele Episcop Ignatie al Hușilor a explicat duminică, în cadrul Sfintei Liturghii, fragmentul evanghelic al pescuirii minunate:
„Evanghelia ne pune spre reflecție una din minunile săvârșite de Hristos în fața apostolilor înainte ca aceștia să fie chemați la apostolat. (...)

Pentru apostolul Petru pescuitul nu era un hobby, un moment de liniște, de evadare în natură, era sursa lui de venit. Nu își permitea luxul de a pescui de drag. După o noapte în care a avut un eșec total, Hristos îi spune să arunce mrejele din nou. (...)

Apostolul Petru se mărturisește și, în același timp, se smerește în fața Domnului. Îi spune că deși a trudit toată noaptea, încercând să prindă pești - iar El le cere un lucru aproape imposibil acum, datele evidenței fiind altele și anume că nu avea cum să prindă pește - va face după cuvântul Lui. Din această atitudine a Sfântului Petru noi învățăm un lucru esențial! Oricâtă experiență am avea, oricâte cunoștințe am asimila, oricât de buni am fi în profesia noastră, există un moment limită în care avem nevoie să recunoaștem, fiecare în parte, faptul că nu putem mai mult. În momentul în care absolutizăm, în momentul în care idolatrizăm și totul se mișcă în jurul experienței noastre, a cunoștințelor pe care noi le-am asimilat, transformăm experiența și cunoașterea noastră într-o ideologie.(...)

Gândul mă duce la momentul Facerii: Eva a mâncat din pomul cunoștinței binelui și răului crezând că va avea acces la cunoaștere. S-a înșelat! Cunoașterea pe care Dumnezeu a vrut să i-o dăruiască, Eva a transformat-o într-o ideologie.

Sfântul Petru ne învață starea de smerenie, oricât de deștepți am fi, oricâtă experiență am avea în domeniile pentru care noi ne-am pregătit. Obiectiv vorbind, sunt situații în care nu poți decât să mărturisești că ai nevoie ca Dumnezeu să completeze ceea ce tu deja ai. Sfântul Petru s-a comportat în felul acesta. (...)

Smerenia înseamnă frângere și dăruire. Sfântul Isaac Sirul spune că smerenia este haina lui Hristos, pe care a luat-o ca să-Și asume firea noastră, în afară de păcat, și să-i redea noblețea la care a fost omul chemat.

Smerenia este sinonimă cu umanitatea! Când ești smerit, începi să devii om cu adevărat. Când ești mândru, plin de sine, când crezi că totul trebuie să graviteze în jurul tău, începi să nu mai fii om, te degradezi!

Lumea în care trăim absolutizează, divinizează, cunoașterea. Iar cunoașterea este transformată în ideologie și știm că toate ideologiile ucid. Noi știm două dintre ele, sunt totalitare, agresive: comunismul și fascismul.

Astăzi, alte feluri de ideologii pătrund cu foarte multă perfidie și lucrează la nivelul conștiinței noastre ca să ne convingă că sunt valide, când de fapt nu fac altceva decât să ne desfigureze ca oameni.

Nu credeți apostolilor minciunii! Biserica nu este împotriva cunoașterii! Biserica o promovează, însă nu noi suntem sursa cunoașterii, ea este de la Dumnezeu, El este sursa cunoașterii!”

Tot duminică, 23 septembrie, Părintele Episcop Ignatie a participat la conferința susținută de domnul Mihail Neamțu la Brașov, intitulată Povara Libertății. Sfinți, Genii și Eroi”, prilej pentru a reafirma importanța participării la Referendumul din 6-7 octombrie, pentru redefinirea Căsătoriei, ca act de mărturisire publică a credinței și libertății de conștiință creștină.

 LEGATURI:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu