joi, 11 iulie 2019

Frica de Dumnezeu şi frica de lume - între paza libertăţii şi uşa robiei. Cuvânt al lui Ioan Ianolide versificat



Frica de Dumnezeu 
este 
paza libertăţii,
iar
frica de lume
este 
uşa robiei. 


Frica de lume 
supune lumii
 – iar lumea îl degradează pe om
pe când
frica de Dumnezeu 
supune lui Dumnezeu
 – iar Dumnezeu îl eliberează, îl desăvârşeşte şi-l face pe om stăpân în lume[1].


Frica de Dumnezeu
conduce 
la frica de păcat, la conştiinţa responsabilităţii şi misiunii umane
căci 
ea este de fapt 
îndrăz­neală în cele sfinte, în cele bune, în adevăr. 


Frica de Dumnezeu 
ţine 
duhul treaz, conştiinţa vie, viaţa neprihănită şi lumea în orânduire dumnezeiască,
iar
frica de lume 
adoarme duhul, dă confuzii de conştiinţă, împătimeşte viaţa şi lumea devine insu­portabilă.


Cu frică şi cu cutremur să stăm 
necontenit în faţa lui Dumne­zeu 
şi vom fi fericiţi pe pământ 
şi-n veci, 
fericiţi în noi înşine 
şi în relaţiile dintre noi, 
căci 
conştienţi fiind de nimicnicia noastră, 
ne trezim în Hristos, 
îndrăznim în Hristos, 
biruim în Hristos.

[1] Şi Sfinţii Părinţi vorbesc de cele două frici: frica de Ziditor, ”începutul înţelepciunii”, care înnobilează pe om şi frica de cele zidite, ”laşă şi nebăr­bătească”, ce înjoseşte sufletul. ”Cel ce s-a făcut rob Domnului nu se va teme decât numai de Stăpânul său. Dar cel ce nu se teme încă de Acesta, se teme şi de umbra sa” (Sf. Ioan Scărarul, Filocalia, IX, cuv. XX). (N. ed.)

(Ioan Ianolide – Întoarcerea la Hristos. Document pentru o lume nouă, Ediția a II-a, Editura Bonifaciu, Bacău, 2012, pag. 455)

Sursa web: Ioan Ianolide, Deținutul profet, Despre frica de Dumnezeu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu