Frica de Dumnezeu
este
paza libertăţii,
iar
frica de lume
este
uşa robiei.
Frica de lume
supune lumii
– iar
lumea îl degradează pe om –
pe când
frica de Dumnezeu
supune lui
Dumnezeu
– iar Dumnezeu îl eliberează, îl desăvârşeşte şi-l face pe om
stăpân în lume[1].
Frica de Dumnezeu
conduce
la frica de
păcat, la conştiinţa responsabilităţii şi misiunii umane,
căci
ea este
de fapt
îndrăzneală în cele sfinte, în cele bune, în adevăr.
Frica de
Dumnezeu
ţine
duhul treaz, conştiinţa vie, viaţa neprihănită şi lumea în
orânduire dumnezeiască,
iar
frica de lume
adoarme duhul, dă confuzii de
conştiinţă, împătimeşte viaţa şi lumea devine insuportabilă.
Cu frică şi cu cutremur să stăm
necontenit în faţa lui Dumnezeu
şi vom fi fericiţi pe pământ
şi-n veci,
şi-n veci,
fericiţi în noi înşine
şi în relaţiile dintre noi,
şi în relaţiile dintre noi,
căci
conştienţi
fiind de nimicnicia noastră,
ne trezim în Hristos,
îndrăznim în Hristos,
biruim în Hristos.
[1] Şi Sfinţii Părinţi vorbesc de cele
două frici: frica de Ziditor, ”începutul înţelepciunii”, care
înnobilează pe om şi frica de cele zidite, ”laşă şi nebărbătească”, ce
înjoseşte sufletul. ”Cel ce s-a făcut rob Domnului nu se va teme decât
numai de Stăpânul său. Dar cel ce nu se teme încă de Acesta, se teme
şi de umbra sa” (Sf. Ioan Scărarul, Filocalia, IX, cuv. XX). (N. ed.)
(Ioan Ianolide – Întoarcerea la Hristos. Document pentru o lume nouă, Ediția a II-a, Editura Bonifaciu, Bacău, 2012, pag. 455)
Sursa web: Ioan Ianolide, Deținutul profet, Despre frica de Dumnezeu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu