joi, 30 august 2018

Poeme pentru frați în Hristos de Marius Iordăchioaia


frați în Hristos


frați în Hristos sunt cei
care caută împreună
Împărăția lui Dumnezeu

și cu tot ce spun și ce fac
trag neîncetat
inima celuilalt

spre ea...

***

dragoste adevărată


numai un om îndrăgostit
de mântuirea celuilalt
îl iubește cu
adevărat...

pe când oamenii îndrăgostiți de 
oameni
ucid mântuirea celuilalt
luând locul lui Dumnezeu
în inima lui...


***

de ce am nevoie de Iisus


Iisus a venit
ca să-l împace pe om,
pe fiecare din noi,
cu
propria lui viață...

căci fericirea nu e în om
nici în viața lui
ci în Dragostea
care îi leagă...


***

colacul de salvare


Hristos ne-a dăruit
singurul colac de salvare
pe care moartea nu-l poate
scufunda:

cel alcătuit din oameni
îmbrățișați în
Numele Lui...

dar îmbrățișați în Numele lui Hristos
sunt doar cei care
s-au îmbrățișat unii pe alții
cu mâinile
lui Dumnezeu...

pentru că mâinile noastre
și ale trupului și ale sufletului
nu știu
decât
să răstignească....


***

filocalie


în Biserică
precum
în vii și livezi,
când
în inimă
precum
în rod:

lumina
se preschimbă
în dulceață.


***

suvenir


(din parcul în care lumina se plimbă prin oameni)

liniștea aceea albă
care
când trece prin tine
se-ngălbenește
puțin...

clipă
cu gust
de miere luminoasă
rămas
din ceaiul
de pelin.... 


 ***

în liniștea iubirii


n-am mai trecut de mult pe aici
prin acest parc care leagă
Împărăția Cerurilor de
lume

unde se joacă râzând
copiii care am fost
cu cei
care vom fi....


***

dragostea mea


dragostea mea?!
privind-o
nimeni
nu i-ar spune
așa...

dar e totuși dragoste
știu sigur
pentru că niciodată nu cere
ceva pentru ea...

și are doar
o singură
putere:

să cheme din Ceruri
dragostea Ta...


***

hotar

sfârșit de gând și început
de har:
în inimă e-o piatră
de hotar.


***

Evanghelia


nu te uita la arcul său copilăresc,
nici la săgeată
cât de puternic este el
și ea
cât e de dreaptă,

ci tu privește mai curând
spre ținta
spre care a zvâcnit și se
îndreaptă...

o linie, un punct...
apoi și mai puțin rămâne
din cuvânt,
adică
din săgeată...
dar,
tot mai viu, mai lămurit,
tot mai aproape și mai
de dorit

e Cel

spre care inima
ți-o poartă...


***

viața veșnică


toate clipele vieții noastre sunt
clipe ale morții
așa cum toate secundele clepsidrei sunt
fire de nisip în cădere...

Iisus transformă
clepsidrele în inimi

și viața într-un
timp care ne iubește

din ce în ce în ce
mai mult... 


***

nu contează


și cel mai liber om al acestei lumi
e un sclav desăvârșit
față de ultimul rob
al Împărăției lui Dumnezeu....

pentru că e liber
în împărăția morții....

pe când
cel mai mic dintre cetățenii Împărăției Cerurilor
este un rob
al vieții...

nu contează cum ești
ci
al cui ești
căci
lumea căreia aparții
crește în tine....

”vei pune numele lui Iisus
căci El va mântui
pe poporul Său
de păcatele lor...”

”al Tău sunt Doamne
mântuiește-mă....” 



***

totul sau nimic


cine nu dorește desăvârșirea
nu-L dorește pe Hristos: El este
desăvârșirea noastră.

în Biserică
mai puțin decât totul
este
nimic.


***

cu pașii Tăi


când simt că m-am rătăcit de Tine
caut un loc liniștit
și îmi ascult
bătăile inimii...
până aud
cum picură în mine
mila Ta...

căci nu pot regăsi Calea
decât cu
pașii
Tăi....


***

setea de Chip

taci
ia Numele
și sapă:

în tine însuți
până dai
de apă...

apoi 
pleacându-ți mintea
bea:

din Chipul
oglindit
în ea...


***

Mâna lui Dumnezeu


în dimineața aceasta scriu fără nici un gând
cuvintele sunt doar pașii sufletului pe
liniștea luminoasă a vieții

până încep să mă scufund
în înțelesul unui cuvânt
să alunec
sub viață
și brusc

Numele lui Iisus
îmi prinde mintea
cu inima

cutremurându-mi întreaga ființă și
făcându-mă
să înțeleg

rostul inimii
și al bătăilor sale

că e

mâna cu care Dumnezeu
ne caută neîncetat
sufletul

să-l prindă și să-l oprească
din

cădere.... 



***

calea către ziuă


inimile rugătorilor
sunt stele
aprinse
în lăuntrul
tuturor
oamenilor....

cu cât mai arzător cheamă ei
Numele lui Iisus
cu atât noaptea
din lăuntrul
tuturor oamenilor
e mai
senină

și
calea către ziuă
mai
vădită...



***

harta inimii


Numele Împărăției? Împăcare...
Căci se întinde dincolo
de iertare... 


***

de ce atâția nefericiți în biserică

 biserica e un tren către împărăția cerurilor
plin de oameni care merg
în altă parte.



***

tristețea lui Dumnezeu


biserica e singura cârciumă
(făcută de Dumnezeu 
ca să ne îmbătăm
de dragostea Lui)
plină de oameni
treji...


***

aici

aici
oriunde ai privi
privești
în urmă...


Femeia lui Lot transformată în stâlp de sare
***

vie Împărăția Ta


a chema un Nume
până devine o
Prezență.
apoi
a chema acea Prezență
până devine
o lume...


***

inventar


în mintea mea nimic bun
afară de amintirea
Domnului Iisus

în inima mea nimic bun
afară de
Numele Domnului Iisus

în trupul meu nimic bun
afară de
răstignirea Domnului Iisus

în sufletul meu nimic bun
afară de
învierea Domnului Iisus...

eu sunt nimicul din care
Domnul Iisus face Împărăția Cerurilor
ori din care
diavolii
fac lumea.....


***

două vieți

am văzut odată un om
străbătând înot marea
gândurilor:

pe unul din brațele lui scria
Doamne Iisuse Hristoase
și pe celălalt
miluiește-mă...

singurul țărm al acestei mări
e în adâncul inimii
și omul pe care-l priveam se tot micșora
în zarea aceea....

ceilalți oameni
trebăluiau pe fundul mării
ducând obișnuita viață de înecat:

sufletul ca un hoit
care se tot
umflă
cu gânduri....



***

o nouă zi


în fiecare dimineață mă trezesc mahmur
de mine și de toată viața mea
dar când mă scol și mă închin în fața Crucii
parcă i-aș da nădejdii mele o cafea

și sufletul se dezmorțește în mormântul
acesta ambulant ce-i trupul meu
și pune iarăși mâna amorțită pe lopată
și-ncepe iar să-și sape drum
spre Dumnezeu...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu