joi, 3 iunie 2010

Danion se intoarce !?

UPDATE - Motto: "Sa bei bere e usor. Sa faci mizerie in camera de hotel e usor. Dar sa RAMAI IN BISERICA IN ZIUA DE ASTAZI, asta e o provocare dura. " Parafrazare Alice Cooper

Nici nu am apucat bine sa ne tragem sufletul dupa ce in luna mai Klaus Kenneth a brazdat in lung si-n lat toata tara, ca acum vine si Danion Vasile in forta, cu o seama de articole pe blogul sau (Din nou pe blog ; De la schimbarea calendarului, la schimbarea dogmelor. Lumea credintei, iunie 2010 ; Dosarul CMB ; Biserica Ortodoxa Sarba, Episcopul Artemie de Raska si Prizren ; Documentul datorita caruia a iesit Biserica Georgiei din CMB ; Cum ne manipuleaza Consiliul Mondial al Bisericilor ; Biserica Ortodoxa Romana madular al unui trup anti-ortodox), toate avand ca tinta ecumenismul, si mai cu seama faptul ca BOR face parte din Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB).

In acelas timp, de pe blogul parintelui Savatie Bastovoi, din articolul "Un grup de clerici si credinciosi din Mitropolia Moldovei se delimiteaza de actiunile patriarhului Kiril " aflam ca:
"24 de clerici şi 352 de mireni din Mitropolia Moldovei, subordonata canonic Patriarhiei Moscovei, a adresat, cu ocazia sedintei Sinodului BORu din 25 mai o scrisoare deschisa in care isi exprima nemultumirea fata de actiunile ecumeniste ale patriarhului Rusiei Kiril. Scrisoarea anunta delimitarea unui grup de credinciosi ortodocsi din Moldova de comuniunea cu patriarhul Kiril, in cazul in care acesta nu se va pocai, si nu va recurge la iesirea Bisericii Ortodoxe Ruse, pe care o conduce, din Consiliul Mondial al Bisericilor (S.B)."

Vedem asadar ca pe de o parte in Moldova un grup de preoti si mireni se delimiteaza de actiunile ecumeniste ale patriarhului Kiril si cer iesirea BORu din CMB, iar pe de alta parte Danion Vasile revine in acelasi timp cu mai multe articole ce vizeaza acelasi lucru, insa aici BOR fiind in cauza. Aceasta similitudine si simultaneitate oare sa fie intamplatoare? Oare nu se ajunge cu usurinta la concluzia ca in spatele acestor revolte pe seama ecumenismului si apartenentei la CMB sta un duh de dezbinare in sanul bisericii?

Si daca presupunem ca BOR sau BORu ies din CMB, atunci cei care ne pun in garda ca se delimiteaza de Biserica (in cazul in care nu vor iesi din CMB), cred ei oare ca se va termina astfel cu ecumenismul? Amintim aici ca Biserica Catolica nici nu face parte din CMB, ori cele mai de seama acte ecumenice se realizeaza in primul rand cu Biserica Catolica. Prin urmare apartenenta la CMB a Bisericilor Ortodoxe este doar un motiv pentru a realiza o scindare in sanul Bisericii. Si oare cum se numesc cei care se delimiteaza ( intr-o prima faza, si se rup, in urmatoarea) de Biserica? Daca ei tot citesc canoanele, atuncea stiu si sa-si spuna pe nume.

Si daca presupunem ca in cele din urma se ajunge la o scindare, cei care se vor rupe de Biserica, ce fel de succesiune apostolica vor avea din moment ce ierarhii care carmuiesc acum Biserica, dupa spusele lor sunt apostati (ca daca ar fi macar un ierarh care sa nu fi asa, atunci ei ar trebui sa ramana in Biserica din care fac acuma parte)? Ori ei, cat ar fi de preoti, teologi si mireni daca nu au un ierarh cu succesiune apostolica care sa ii conduca, nici nu pot sa formeze Biserica. Nu este deci exclus, ca toata miscarea sa fie condusa din umbra, chiar de capete "mai inalte" care le dau acum unda verde.

In continuare asteptam si raspunsurile la intrebarile pe care si Saccsiv i le-a adresat lui Danion, daca vrea sa le ia in consideratie, si daca vrea intr-adevar sa lamurim problema...

Si alte articole:
http://uncrestinortodox2.wordpress.com/2010/06/03/danion-vasile-ultimul-mohican-ortodox/
http://apologeticum.wordpress.com/2010/06/03/tradarea-ortodoxiei-un-episcop-si-un-ieromonah-apartinand-bisericii-%E2%80%9Cortodoxe%E2%80%9D-a-bulgariei-se-inchina-cu-slugarnicie-papei-lepadandu-se-astfel-de-hristos/
http://apologeticum.wordpress.com/2010/06/01/doua-aparitii-editoriale-impotriva-ereziei-monofizismului-atentionarea-parintelui-justin-fata-de-recunoasterea-monofizitilor-drept-ortodocsi/#comment-13055

23 de comentarii:

  1. DANION VASILE ARE DREPTATE.CORINA OANA VORBESTI IMPOTRIVA LUI HRISTOS.SCHISMATICII NEOCALENDARISTI SUNT SUB ANATEMA.STUDIAZA ADEVARUL DESPRE SCHIMBAREA CALENDARULUI PRE :WWW.MITROPOLIASLATIOARA.RO

    RăspundețiȘtergere
  2. Iunie 1923 Patriarhul Ecumenic Meletie al IV-lea convoacă „Conferinţa Pan-Ortodoxă” de la Constantinopol, de schimbare a calendarului şi modernizare a Bisericii (hotărându-se scurtarea posturilor, neobligativitatea vestmintelor clericale, posibilitatea căsătoriei clerului după hirotonie şi a episcopilor etc.), ce a fost contestată la scurtă vreme de patriarhii Damian al Ierusalimului, Grigorie al IV-lea al Antiohiei, Fotie al Alexandriei, Dimitrie al Serbiei şi Sf. Tihon al Moscovei.
    1924 O data cu schimbarea calendarului in Patriarhia de Constantinopol, Biserica Greciei si Biserica Romana, au loc ample miscari de protest. Atunci se separa de apostatii oficiali, adevaratii crestini ortodocsi, care se grupeaza in Adevaratele Biserici Ortodoxe vechi-calendariste.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iulie 1935 Patriarhul Meletie Metaxakis înnebuneşte, şi după şase zile de chinuri şi remuşcări profunde, moare spunând: „Vai mie, am dezbinat Biserica, am nimicit Ortodoxia!”, la Zurich, în Elveţia, şi este îngropat la Cairo, în Egipt. In acelasi an Trei episcopi din biserica oficiala a Greciei revin la vechiul calendar bisericesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Este adoptarea noului calendar importantă sau puţin importantă ?

    Este foarte importantă, mai ales în legătură cu Pascalia, şi este o neorînduială extremă şi schismă eclesiastică [la nivel de Biserică - Trup al lui Hristos], care îi îndepărtează pe oameni de comuniunea şi unitatea cu întreaga Biserică a lui Hristos, îi lipseşte de Harul Duhului Sfînt, zdruncină dogma unităţii Bisericii, şi, asemeni lui Arie, rupe cămaşa necusută a lui Hristos, adică dezbină pretutindeni ortodocşii, lipsindu-i de unitatea cugetului; rupe legătura cu Sfînta Predanie a Bisericii şi îi face să cadă sub osînda sinodală pentru dispreţuirea Predaniei.
    Care trebuie să fie, potrivit canoanelor, legătura ortodocşilor faţă de schismaticii nou-calendarişti ?

    Ortodocşii trebuie să nu aibă comuniune de rugăciune cu ei, chiar şi pînă la osîndirea lor sinodală.
    Ce pedeapsă se cuvine, potrivit Canoanelor Bisericii, celor care se roagă cu schismaticii nou-calendarişti?

    Aceeaşi osîndire ca şi acelora…”

    Sursa: “A life of Archbishop Teophan of Poltava”

    RăspundețiȘtergere
  5. http://hristofor.wordpress.com/2010/07/03/sfteofanpoltava_nou-calendaristi/#comment-3142 http://hristofor.wordpress.com/2010/06/02/congresul-pan-ortodox-din-1923-si-inventarea-calendarului-nou-iulian/ http://www.danionvasile.ro/blog/2009/04/15/vladic-serafim-sobolev-raportul-bisericii-bulgare-privitor-la-praznuirea-pastilor/

    RăspundețiȘtergere
  6. "BISERICA ORTODOXA" ROMANA E SCHISMATICA SI ERETICA

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Fotie

    Danion are dreptate pana intr-un punct. Are dreptate spunand ca schimbarea calendarului a fost o greseala, dar nu ramane aici ci merge prea departe, vorbind de faptul ca BOR s-ar afla sub anatema din cauza schimbarii calendarului, la fel ca si toti stilistii care afirma acest lucru.

    Problema calendarului nu apare insa din secolul trecut, ci inca din primele secole ale crestinatatii vedem ca existau crestini care sarbatoreau Pastele dupa o data, si altii dupa alta, fara sa-si fi aruncat anateme unii in spatele altora, ci au ramas in comuniune. Iti recomand astfel si articolul: http://corortodox.blogspot.com/2010/06/pe-urmele-istoriei-crestine-sfantul.html (desi subiectul principal nu este acesta).

    Cat despre Pascalie sa fim intelesi, BOR sarbatoreste Sfintele Pasti dupa calendarul vechi, fiind si astfel in comuniune si cu bisericile care au ales sa pastreze calendarul vechi.

    A fi eretic inseamna a te rupe de Adevar, ori Adevarul este Hristos, iar Hristos este in afara timpului. Voi credeti ca mai important este sa tineti vechiul calendar si sa creati dezbinare. Oare asa ne-a poruncit Hristos? Oare schimbarea calendarului atinge dogma pentru a nu mai fi uniti in Adevar si a nu mai putea sub nicio forma sa fim frati in Hristos?

    Si eu la randul meu iti mai recomand un articol: http://www.razbointrucuvant.ro/2010/07/01/cum-a-fost-prigonit-sfantul-ioan-maximovici-de-chiar-fratii-sai-ca-au-zis-intru-sine-gandind-cu-nedreptate-sa-facem-sila-dreptului/.Aici vei putea citi ca el il pomenea la slujba pe Patriarhul Moscovei Alexei I (nou-calendarist) laolalta cu Mitropolitul Anastasie (vechi-calendarist).

    Altfel, din toata Evanghelia spune-mi si mie ce ne spune Hristos despre sarbatori si despre calendar? te rog sa vii cu citate exacte! Cat despre Traditie si Sfintii Parinti este important sa vedem ce au spus si Sfintii secolelor noastre despre calendar, pentru a vedea ce ne spune Duhul Sfant. Despre asta consider ca s-a scris suficient si nu mai este cazul sa revin si eu aici.

    Cred ca ramanem in continuare fiecare cu credinta lui, vis-à-vis de calendar.

    RăspundețiȘtergere
  8. GRESESTI CORINA.SUNT 6 ANATEME IMPOTRIVA NOULUI STIL.SF. IOAN MAXIMOVICI,IOAN IACOB,KUKSA DIN ODESSA ETC. SUNT IMPOTRIVA NOULUI STIL.SCHISMATICII SI ERETICII NU SE MANTUIE.PATRIARHIA ROMANA E SCHISMATICA(DATORITA SCHIMBARII CALENDARULUI) SI ERETICA(DATORITA INTRARII SI SUSTINERII ECUMENISMULUI).SF. TEOFAN DE POLTAVA SPUNEA CA CINE ARE RELATII CU NEOCALENDARISTII SE VA OSANDI CU EI.FAPTA SF. IOAN MAXIMOVICI SE CONTRAZICE CU TRADITIA PATRISTICA.DANION ARE PERFECTA DREPTATE.IN SCHISMA SI EREZIE NU EXISTA HAR(DECI NEOCALENDARISTII SUNT SI ERETICI).AVEM PASCALIA(DEOCAMDATA)PE VECHI CA INTRODUCAND STILUL NOU LA IERUSALIM(DECI SI PASCALIA) NU A MAI VENIT ATUNCI SFANTA LUMINA.ASA CA AU SCOS STILUL NOU DE LA IERUSALIM.SE MINTE CA AVEM PASCALIA PE VECHI(NEOCALENDARISTII) CA MACAR CEA MAI MARE SARBATOARE SA O AVEM TOTI METAXAKIENII IMPREUNA.NU E O SIMPLA GRESEALA SCHIMBAREA CALENDARULUI(E ANTICANONICA SI ANTILITURGICA).DE CAND PAPA GRIGORIE AL III-LEA A INVITAT ORTODOXIA SA SCHIMBE CALENDARUL SA TOT LOVIT CU ANATEME.UITE CE SPUNE UN MARE SFANT DESPRE STILUL LUI ANTIHRIST SI SCHISMATICII NEOCALENDARISTI: http://hristofor.wordpress.com/2010/07/03/sfteofanpoltava_nou-calendaristi/ .TERMENUL "STILIST" NU E BUN.EXISTA SI STIL DE ARTA(EX. BIZANTINA).NEOCALENDARISTII SAU RUPT DE ADEVAR.MERG PE UN CALENDAR ANTIPATRISTIC.MULTI ARGUMENTEAZA CA NU E DOGMA.IN SFANTA TRADITIE NU AVEM NUMAI DOGME.NU PUTEM INLATURA POSTUL SI MONAHISMUL.TIPICUL SF. SAVA NU SE POATE TINE PE NOUL STIL.RANDUIALA LITURGICA E DATA PESTE CAP.NU VECHII-CALENDARISTI AU CREAT DEZBINARE, CI INOVATORII.INOVATORII AU FACUT SCHISMA.VECHII-CALENDARISTI CONTINUA MAI DEPARTE BISERICA LUI HRISTOS.DIN ULTIMUL MARE ALINIAT SE INTELEGE CA GANDESTI SECTAR.SFINTII PARINTI AU INCRESTINAT CALENDARUL IULIAN LA SINODUL I UNIVERSAL.SARBATORILE LE AVEM DIN SFANTA TRADITIE.SFANTA TRADITIE SPUNE CLAR CA RATACITII NEOCALENDARISTI NU SE MANTUIE(E NORMAL).MARI OAMENI AI LUI DUMNEZEU AU VORBIM SI VORBESC IMPOTRIVA CALENDARULUI ANTIHRISTIC(ASA IL NUMEA SF. KUKSA DIN ODESSA).STUDIAZA URMATOARELE LINK-URI.DE AICI SE VEDE CA EU AM DREPTATE.NU TE SUPARA SE VEDE CA ESTI INCULTA TEOLOGIC.STUDIAZA TEOLOGIA REVELATA. LINK-URILE: http://hristofor.wordpress.com/2010/06/02/congresul-pan-ortodox-din-1923-si-inventarea-calendarului-nou-iulian/ http://www.danionvasile.ro/blog/2009/04/15/vladic-serafim-sobolev-raportul-bisericii-bulgare-privitor-la-praznuirea-pastilor/ http://traditiaortodoxa.wordpress.com/category/calendarul-ortodox-al-parintilor/ http://www.danionvasile.ro/blog/category/problema-calendarului-bisericesc/ http://www.mitropoliaslatioara.ro/calendarul.php http://hristofor.wordpress.com/2010/07/03/sfteofanpoltava_nou-calendaristi/ http://eresulcatolic.50webs.com/calendar.html

    RăspundețiȘtergere
  9. NEOCALENDARISTII NU POT FI INDREAPTA CREDINTA.EI SUNT ANTITRADITIONALISTI.CITESTE: http://traditiaortodoxa.wordpress.com/2007/06/27/„pecetluirea”-„sigilionul”-sfantului-sinod-de-la-1583/ http://traditiaortodoxa.wordpress.com/2007/06/27/aratarea-cinstitei-cruci-a-domnului-nostru-iisus-hristos-in-1925-langa-athena/ http://traditiaortodoxa.wordpress.com/2007/06/28/parintele-dionisie-ignat-de-la-chilia-colciu-despre-calendarul-bisericesc-si-rezistenta-ortodoxa/ ETC.Cu un secol în urmă, Sfântul Cuvios Kukşa, stareţul de la Odesa proorocea şi în acelaşi timp poruncea: „Nu peste multă vreme va avea loc Sinodul Ecumenic (al VIII-lea), numit “sfânt”. Însă acest Sinod nu va fi cel de-al optulea, fiind o adunătură de necredincioşi. În cadrul lui toate credinţele se vor uni în una. Posturile vor fi anulate, călugăria anulata, călugărilor şi episcopilor li se va permite să se căsătorească, iar preoţilor, să se recăsătorească. Noi însă nu trebuie să acceptam aceste schimbări. Stilul Nou (adică noul calendar gregorian) va fi introdus in toata Biserica Universala. Fiţi cu luare aminte! Străduiţi-vă să mergeţi la Bisericile lui Dumnezeu acum, cât ele sunt încă ale noastre. Va veni vremea când nu le vom mai putea frecventa. Numai cei aleşi vor înţelege ce se întâmplă. Pe oameni îi vor obliga să se ducă la biserica apostată; însă, nu trebuie să mergem într-acolo în niciun caz. Va rog, rămâneţi în Credinţa Ortodoxă până la ultima suflare şi aşa vă veţi mântui” („Pravoslavnâi Simbirsk” Nr. 21-22/1998). CITESTE: http://traditiaortodoxa.wordpress.com/2007/09/29/viata-sfantului-ierarh-glicherie-marturisitorul/

    RăspundețiȘtergere
  10. După schimbarea calendarului, cei care nu l-au acceptat, în plină persecuţie s-au adunat noaptea pentru a prăznui Înălţarea Sfintei Cruci. Credincioşii erau pregătiţi să stea aproape toată noaptea, pentru a participa în ascuns la praznic, pe muntele Hymettus, lânga Holargos . Aprope de ora 23:30 pe cer a apărut o Cruce mare, foarte albă, strălucitoare, care a luminat mănăstirea pe o raza de un kilometru, demonstrând că Dumnezeu vrea ca praznicele sa fie urmate şi ţinute după calendarul iulian. Acestă minune a fost observată nu numai de vechii-calendarişti, dar şi de ofiţerii de poliţie, care sosiseră să împrăştie mulţimea... (Ziarul "Skrip", Septembrie, 1925) CITESTE: http://hristofor.wordpress.com/2009/06/29/despre-stilul-nou/ http://hristofor.wordpress.com/2007/12/27/indreptarea-calendarului/ http://hristofor.wordpress.com/2010/07/03/sfteofanpoltava_nou-calendaristi/ Este adoptarea noului calendar importantă sau puţin importantă ?

    Este foarte importantă, mai ales în legătură cu Pascalia, şi este o neorînduială extremă şi schismă eclesiastică [la nivel de Biserică - Trup al lui Hristos], care îi îndepărtează pe oameni de comuniunea şi unitatea cu întreaga Biserică a lui Hristos, îi lipseşte de Harul Duhului Sfînt, zdruncină dogma unităţii Bisericii, şi, asemeni lui Arie, rupe cămaşa necusută a lui Hristos, adică dezbină pretutindeni ortodocşii, lipsindu-i de unitatea cugetului; rupe legătura cu Sfînta Predanie a Bisericii şi îi face să cadă sub osînda sinodală pentru dispreţuirea Predaniei.
    Care trebuie să fie, potrivit canoanelor, legătura ortodocşilor faţă de schismaticii nou-calendarişti ?

    Ortodocşii trebuie să nu aibă comuniune de rugăciune cu ei, chiar şi pînă la osîndirea lor sinodală.
    Ce pedeapsă se cuvine, potrivit Canoanelor Bisericii, celor care se roagă cu schismaticii nou-calendarişti?

    Aceeaşi osîndire ca şi acelora…”

    Sursa: “A life of Archbishop Teophan of Poltava”(ACEASTA SPUNE SF. TEOFAN DE POLTAVA).

    RăspundețiȘtergere
  11. http://traditiaortodoxa.wordpress.com/category/calendarul-ortodox-al-parintilor/

    RăspundețiȘtergere
  12. 1.8 Discursul Patriarhului Alexandriei, Meletie Pigas, susţinut la Sinodul din 1583,
    întrunit la Constantinopol



    "Ştiţi, fraţilor, că semnul distinctiv al dragostei către Mântuitorul Dumnezeu este îngrijirea pastorală. Căci singur, El zice: Petre, iubeşte-mă, paşte oile mele. Din această pricină şi noi multe nevoinţe şi osteneli şi primejdii am suferit de multe ori şi suferim, precum ştiţi. Şi iată acum eu, fiind chemat în Constantinopol prin scrisorile Înalt Prea Sfântului Patriarh Ecumenic, fratele şi conliturghisitorul nostru, şi ale altor arhierei, pentru nevoile Bisericii, şi pe lângă aceea primind scrisori din Ortodoxa Moscovă, de la evlaviosul ţar, Teodor, eu îngrijindu-mă şi de una şi de alta, adică şi de nevoia Bisericii şi de afacerea ţarului, rog evlavia voastră, după o riguroasă tratare a cuvintelor mele, să declaraţi ceea ce vi se pare cu dreptul despre cele ce se vor zice.

    Şi aşa mai întâi, fiindcă Biserica lui Hristos, cea întărită prin Darul lui Dumnezeu, a dobândit perfecţiune şi în dogmele bunei cinstiri şi în disciplina Bisericească, cu deciziunile şi explicările, ale însuşi Mântuitorului, prin Apostoli şi prin Sfinţii Părinţi, care au petrecut pre pământ, atât la Sfântul Sinod al celor 318 purtători de Dumnezeu Părinţi în Niceea, cât şi la celelalte Sfinte Sinoade Ecumenice, până la al şaptelea, precum şi la Sinoadele Ortodoxe locale, care au fost în deosebite timpuri, printre cele şapte ecumenice; fiindcă, zic, Biserica Ortodoxă a dobândit perfecţiunea nu numai în dogmele cunoştinţei de Dumnezeu (teognosiei) şi ale evlaviei, ci şi în ale sacrei discipline bisericeşti, pentru aceea justeţea cere, ca şi noi să înlăturăm orice novism (înnoire) din curtea Bisericii, ştiind că novismele totdeauna a fost cauze de turburări şi dezbinare în Biserici, şi să urmăm hotărârilor Sfinţilor Părinţi, păstrând toate cele legiuite de dânşii, fără schimbare, fără nici o adăugare sau scădere, după întâiul canon al Sf. Sinod al 7-lea ecumenic, care glăsuieşte aşa:


    Celor ce au primit sfinţita dregătorie să le servească de mărturii şi de conducător canoanele şi aşezămintele cele scrise, pe care primindu-le cu plăcere să cântăm cu David cel grăitor de Dumnezeu, zicând către Domnul Dumnezeu: În calea mărturiilor tale m-am desfătat, ca întru toată bogăţia; şi poruncit-ai dreptate a fi mărturiile tale în veac; şi înţelepţeşte-mă şi voi fi viuť(Ps. 118.14, 138 şi 144).


    Şi, dacă glasul proorocesc ne porunceşte a păzi în veci mărturiile lui Dumnezeu şi a vieţui cu dânsele, apoi adevărat este că ele rămân nestricate şi neclintite. Căci şi văzătorul de Dumnezeu, Moisi zice: La acestea nu trebuie a adăuga şi nici nu trebuie a scădea (2 Lege, 12.32). Şi dumnezeiescul Ap. Petru, lăudându-se cu dânsele, strigă: La ele doresc îngerii să privească. Şi Pavel zice: Sau noi, sau înger din cer, de va vesti vouă, afară de ceea ce aţi primit, anatema să fie". (Gal. 1-8). Fiindcă aceasta este singură şi adevărată pentru noi, bucurându-ne de aceasta ca cel ce ar afla dobândă multă, primim canoanele cele dumnezeieşti cu dulceaţă şi întreg şi neclătit ţinem aşezământul acestor canoane, expuse de toţi lăudaţii Apostoli, trâmbiţele cele Sfinte ale Duhului, şi de cele şapte Sfinte Sinoade Ecumenice şi de cele ce s-au adunat pe alocurea, pentru darea acestor sfinte aşezământuri, şi de Sfinţii Părinţii noştri; căci ei toţi, fiind luminaţi de unul şi acelaşi Duh, au legiuit cele de folos. Şi pe aceia, pe care ei i-au predat anatemii, şi noi îi anatematisim, iar pe care ei i-au caterisit, şi noi îi caterisim, şi pe care ei i-au excomunicat, şi noi îi excomunicăm, iară pe care ei i-au supus certării, şi noi îi supunem de asemenea, că Dumnezeescul Apostol Pavel, carele s-a suit până la al treilea cer şi au auzit graiuri nespuse, lămurit strigă: că neiubitor de argint este chipul (Evr. 13 5)" ( Boldurile, de schimonahii Teofilact şi Arsenie, Sf. Munte, pag. 100-105)

    RăspundețiȘtergere
  13. 1.15 Prima încercare de introducere a calendarului gregorian în România 1916.


    Pentru a prezenta evenimentele premergatoare introducerii calendarului gregorian în România, trebuie sa analizam situatia politica a României din anul 1916.

    Întreaga Europa era ravasita de actiunile celui dintâi razboi mondial. În anul 1916, la 17 august are loc semnarea, la Bucuresti, a Tratatului dintre România si Tripla Întelegere, cât si a unei conventii militare, privind modalitatile intrarii României în razboi. La 29 august România declara razboi Turciei. Consecintele intrarii României în razboi nu vor fi bineplacute, caci la 24 noiembrie 1916, armata germano-austro-ungara forteaza Oltul la Stoenesti. Putin mai târziu, 28 noiembrie - 3 decembrie are loc confruntarea armatei române la Neajlov si Arges, deschizând armatelor inamice calea spre Bucuresti. La 6 decembrie armata germano-austro-ungara ocupa Bucurestiul.

    Ocuparea României de fortele germano-austro-ungare a avut un teribil ecou mai întâi pe plan social, politic, economic, dar si pe plan spiritual (bisericesc). Biserica Austro - Ungariei era subordonata Patriarhiei Romei, conformându-se cu plecaciune hotarârilor papale, emise prin asa-zisele Bule papale. Ungurii primisera schimbarea calendarului în anul 1587, iar germanii, la origine încrestinati de soli ai Romei, primisera schimbarea calendarului în 1700.

    Profitând de situatia social-politica a României în 1916, guvernul german, aservit Patriarhiei Romei, propune României sarbatorirea Nasterii Domnului (Craciunul) si a zilei Sf. Vasile (Anul Nou) odata cu biserica catolica.

    La conducerea Bisericii Române, în acea vreme se afla Î.P.S. Mitropolit Conon, care sub presiunea fortelor germano-austro-ungare este gata sa accepte. Nu lipseste însa si protestul Bisericii Ortodoxe Române fata de hotarârea ordonantei germane, reprezentat prin figura proeminenta a ilustrului arhimandrit al Mitropoliei Primate a României, Galaction Cordun. Arhimandritul Galaction Cordun, un om cu o educatie aleasa, absolvent al Academiei teologice din Sankt Petersburg si secretar al Sinodului Bisericii Ortodoxe Române, adreseaza Î.P.S. Mitropolit Conon un memoriu la data de 29 decembrie 1916, reprezentând protestul personal al Sfintiei Sale, la adresa interventiei guvernului german de a introduce în Biserica Ortodoxa Româna calendarul gregorian.

    RăspundețiȘtergere
  14. http://laurentiudumitru.ro/blog/2010/03/30/raspunsul-lui-danion-vasile-la-atacurile-legate-de-asa-zisa-propaganda-stilista/

    RăspundețiȘtergere
  15. DACA ESTI DE BUNA CREDINTA STUDIEZI LINK-URILE.TREBUIE SA PRICEPI CA ESTI MINTITA IN PRIVINTA SCHIMBARII CALENDARULUI.NU INCAP TEXTE MARI IN COMENTARIU CA SA ITI TRIMIT.DANION VASILE SI MITROPOLIA SLATIOARA AU PERFECTA DREPTATE IN PRIVINTA ACESTEI PROBLEME.DREPTATE %.EU DEMULT STUDIEZ PROBLEMA.AM STUDII TEOLOGICE.DACA IMI LASI UN ID ITI TRIMIT MULTE LINK-URI.CUNOSC MULTE IZVOARE.NU POTI SA FII IN ACELASI TIMP SI PE STIL NOU, SI ALUI HRISTOS.SCHISMATICII NU SUNT AI LUI HRISTOS.SA AI PARTE DE MANTUIRE.DUHUL SFANT SA TE INTELEPTEASCA.

    RăspundețiȘtergere
  16. DANION VASILE ARE PERFECTA DREPTATE.DUHUL LUI DUMNEZEU A VORBIT PRIN EL.UN ERUDIT TEOLOG VORBESTE DE 10 OOO DE SUBIECTE ODATA.CALENDARUL E FOARTE IMPORTANT.DIN PUNCT DE VEDERE DOGMATIC NU EXISTA TIMP LA DUMNEZEU,DAR DIN PUNCT DE VEDERE ISTORIC EXISTA.

    RăspundețiȘtergere
  17. @ Fotie

    Nu iti trebuie prea multe cunostinte de teologie ca sa intelegi ca Danion aflandu-se in BOR si care in opinia voastra este eretica, schismatica si anatemnizata, inseamna ca nici el nu pote beneficia de Harul Duhului Sfant, si prin urmare daca nu are Har inseamna ca vorbeste de la el. Sper sa ne intelegem bine: daca in BOR nu exista Har, inseamna ca si Sfintele Taine sunt invalide si prin urmare insusi Botezul lui Danion nu este valabil si chiar si Sfanta Impartasanie pe care o primeste in BOR nu poate fi asa, pentru ca Prefacerea Sfintelor Daruri se face cu ajutorul Sfantului Duh. Deci daca Danion va vorbi din cadrul vechilorcalendaristi se va intelege atitudinea sa, dar deocamdata el a ramas in BOR. Nu poti sa spui ca BOR este data anatemei si sa nu te anatemnizezi pe tine insuti daca faci parte din ea.

    Am vazut ca mi-ai dat exemplu de Sfinti Parinti care au spus una si alta despre noiicalendaristi. Pai si eu as putea sa vin cu exemple din Sfinti Parinti care spun ca vechiicalendaristi au gresit. Si aici reiau doar exemplul urmator:
    In cartea "Patericul secolului XX" de Klitos Ioannidis, la pag. 132 se spune de parintele Filothei Zervakos ca "nu a fost nici o clipa de acord cu zelotii aparatori ai vechiului calendar, pentru ca acestia s-au desprins de Biserica si au spus ca Biserica a ramas fara har din pricina acceptarii noului calendar. Ne spunea ca prin pozitia lor adeptii vechiului calendar au devenit schismatici si s-au lipsit de har".

    Daca in continuare consideri ca suntem eretici, schismatici etc. spun Sfintii parinti ca "pe eretic, dupa prima si a doua mustrare indeparteza-te."Consider ca deja mi-ai adus cea de-a doua mustrare. Probabil ca ai constiinta linistita. Acuma lasa-L pe Dumnezeu sa ne judece.

    RăspundețiȘtergere
  18. DANION ARE PERFECTE DREPTATE.CE SPUNE EL,SPUNE SFANTA TRADITIE.TU NU PRICEPI CA SFANTA TRADITIE IA LOVIT CU ANATEMA PRE NEOCALENDARISTI.SUNT IN AFARA DE BISERICA.CINE CONTRAZICE SFANTA TRADITIE(FIE EL SI SFANT,E RATACIT).SUB ANATEMA NU EXISTA HAR.VOI NU CREDETI IN SFINTII PARINTI, CI IN OAMENI NUMITI DE VOI, SI DE EI(DE "MARII" DUHOVNICI),MARI DUHOVNICI.DUPA SF. TRADITIE PATRIARHIA ROMANA E SCHISMATICA,ERETICA SI ANATEMIZATA.DE CE NU INTELEGI?ITI BATI JOC DE SFINTI ZICAND:Am vazut ca mi-ai dat exemplu de Sfinti Parinti care au spus una si alta despre noiicalendaristi.EI AU SPUS ADEVARUL.

    RăspundețiȘtergere
  19. Pr. Boris Molceanov – Cum sa intelegem calendarul nostru Bisericesc? (III)

    A meritat oare să fie reformat calendarul din pricina defazării în cronologia iuliană? Cel mai hotărât opozant al reformei latine s-a dovedit a fi cronologia lunară ce nu poate fi în nici un fel unitară cu noul calendar. Prin urmare, reformiştii italieni au fost siliţi s-o modifice deopotrivă cu întreaga Pascalie.
    Minunata lucrare a savanţilor alexandrini a fost iremediabil mutilată şi distorsionată. Sistemul lor ingenios de simplu şi de precis a fost înlocuit cu un sistem nou şi împovărător. Armonia dintre anul lunar şi cel solar a fost distrusă pentru totdeauna. Ordinea din calculul fazelor lunare a fost schimbată şi reformiştii au început să calculeze mişcările lunii în mod artificial, prin introducerea unei acceleraţii de o zi plină la 310 ani. Rezultatul a fost următorul: Paştele lor, în unii ani coincide cu Paştele evreiesc – eveniment condamnat şi interzis cu desăvârşire de către Sinodul I Ecumenic!
    Dacă super-încrezuţii în sine făcători ai noului calendar, Aloysius Lilius şi colegii săi ar fi catadicsit să consulte calendarul evreiesc contemporan lor, ei n-ar fi introdus această nefericită perturbaţie lunară.
    Înlocuirea calendarului iulian cu cel gregorian a fost asemănătoare înlocuirii unei magnifice opere de artă cu o buturugă cioplită grosolan.
    Savanţii italieni din secolul al XVI-lea şi-au ridicat cu acest nou calendar un monument ignoranţei şi stupidităţii lor personale.
    Compromisul este oare posibil?
    Reformiştii latini, după cum s-a văzut, schimbând calendarul solar, s-au văzut siliţi să denatureze şi cronologia lunară, iar, împreună cu anul solar, să schimbe întreaga Pascalie.
    Numeroşi creştini ortodocşi, înţelegând totala imposibilitate pentru Sfânta Biserică de a renunţa la calendarul lunar şi la rânduielile canonice privitoare la sărbătorirea Paştelui, cu toate acestea nu înţeleg pe deplin legătura de nezdruncinat a Pascaliei noastre cu calendarul iulian. Aceşti oameni, rău informaţi, vorbesc adesea despre un compromis, chipurile, să lăsăm Pascalia noastră neschimbată, adică să sărbătorim Paştele şi celelalte sărbători legate de acesta, după calendarul iulian, iar celelalte sărbători, în acord cu calendarul gregorian.
    …………………………………………………………………………………………
    Autorii soluţiilor de compromis nu pot evita situaţiile complet inadmisibile în urma încercărilor de a folosi Pascalia canonică în relaţie cu calendarul gregorian. Un exemplu al unei astfel de situaţii s-a întâmplat în 1959. În acel an, Pastele a căzut în data de 20 aprilie. Sfânta Treime – în data de 8 iunie (după calendarul iulian). Opt zile mai târziu, la 16 iunie a început postul Sfinţilor Apostoli care a continuat până în ziua Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (29 iunie). Dacă ar fi fost folosit calendarul (nou) gregorian, începutul postului ar fi căzut în data de 29 iunie, adică chiar în ziua Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel, astfel că postul ar fi dispărut cu desăvârşire. Aşa ceva se întâmplă totdeauna atunci când Pastele cade între 20 şi 25 aprilie.
    Sfânta Biserică nu poate sub nici o formă să renunţe la poruncile apostolice. În consecinţă, calendarul (nou) gregorian nu poate fi acceptat chiar şi în condiţii de compromis”.

    RăspundețiȘtergere
  20. După reforma calendarului făcută de papa Grigorie al XIII-lea (1502-1585) în 1582, ierarhii Bisericii Ortodoxe au reacţionat prin mai multe acte sinodale, amintite în cartea Părintelui Vasilie Sakkas, Problema calendarului, apărută la Mânăstirea Sfânta Treime din Jordanville, America, 1973, citată şi de Înalt Preasfinţitul Hrisostom de Etna:

    - în 1582, Patriarhul Ieremia al II-lea al Constantinopolului a scris o epistolă Bisericii Ortodoxe a Poloniei, interzicând folosirea noului calendar sub pedeapsa cu excomunicarea.

    - în 1583, a avut loc, la Constantinopol, primul sinod pan-ortodox, care a condamnat calendarul papal, prin actul numit Sigilion sau Pecetluire.


    - în 1587, are loc un al doilea sinod, la Constantinopol, care condamnă calendarul papal.

    - în 1593, are loc un al treilea sinod, la Constantinopol, care condamnă calendarul folosit în Apus.

    - în 1670, Patriarhul Dositei al Ierusalimului scria, în Mărturisirea de Credinţă a sa, la pagina 4:

    Secolul al XVI-lea a născut patru fiare înfricoşătoare: erezia lui Luther, a lui Calvin, a Iezuiţilor si erezia noului calendar, ce a fost osândită de o hotărâre a Soborului întrunit la Constantinopol, în anul 1593.

    (Acest document istoric, de o mare însemnătate, îl puteti vedea mai jos, în facsimil).

    Mai departe, Patriarhul Dositei spune:

    Prin harul lui Hristos, din vremea Întâiului Sobor A Toată Lumea [Sinodul I Ecumenic] şi până astăzi, Învierea Domnului este prăznuită întotdeauna în duminica de după paştele evreiesc, iar noi nu am avut niciodată nevoie să corectăm modul de calcul al datei Învierii. Aceasta a fost stabilită foarte bine de către Sfinţii Părinţi şi va rămâne veşnic fără de greşeală. În mod greşit, astronomii contemporani ai Vechii Rome au îndepărtat 10 zile din luna octombrie. De altfel, noul lor calendar provoacă multă confuzie şi tulburare.

    - în 1827, Patriarhul Agatanghel al Constantinopolului a refuzat să îngăduie orice corectare a aşa-numitului calendar iulian ortodox.

    - în 1903, Biserica Ortodoxă Rusă a exprimat următoarea părere: Această schimbare, care modifică ordinea care a fost deja rânduită şi care a fost sfinţită de către Biserică de-a lungul unei perioade atât de mari de timp, va produce, fără îndoială, tulburări în viaţa Bisericii.

    - în 1903, Biserica Ortodoxă a Ierusalimului a exprimat următoarea opinie: Orice hotărâre de a modifica calendarul, în favoarea calendarului gregorian, va fi vătămătoare pentru Ortodoxie.

    - în 1903, Biserica Ortodoxă a României a decis: Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Autocefale a României este de părere şi propune că trebuie să rămânem unde ne găsim astăzi, pentru că este imposibil să nu încălcăm rânduielile canoanelor dacă am dori să schimbăm sau să reformăm calendarul iulian, pe care Biserica Ortodoxă îl foloseşte de atât de mult timp. Pe lângă aceasta, nu ne este permis să atingem nici chiar cu un deget hotărârile străvechi care însemnează slava Bisericii noastre.

    RăspundețiȘtergere
  21. CE DOVEZI MAI VREI?DACA NU CREZI IN SFANTA TRADITIE ESTI FIICA DIAVOLULUI.ROAGA-TE LA DUMNEZEU SA TE INTELEPTEASCA.SA AI PARTE DE MANTUIRE.SA NE VEDEM IN IMPARATIA CERURILOR.AMIN.DANION VASILE ARE PERFECTA DREPTATE. Intemnitarile schingiuirile , deportarile facute de catre bolsevici clerului si crestinilor rusi a adus la impartirea bisericii ruse in trei :
    1. Biserica Ortodoxa Rusa din Afara granitelor Rusiei condusa de Mitropolitul Antonie Hrapovitki
    2. Adevarata Biserica Ortodoxa Rusa din Catacombe condusa de Mitropolitul Iosif Petrovici de Petrograd si de mitropolitul Serafim Pozdeev in partea de nord a Rusiei .
    Aceste doua biserici au avut binecuvantarea canonica pe linia patriarhului martir Tihon .
    3. Organizatia V.T.U.(inaltul consiliu bisericesc) infiintat de bolsevici a devenit actuala Patriarhie a Rusiei cu centrul la Moscova .

    RăspundețiȘtergere
  22. @ Fotie

    Cred ca ti-ai permis mult prea mult. Ai publicat la comentarii pe blogul meu de nu ai mai putut sa te opresti. Si nu asta ar fi problema, ci faptul ca iti permiti sa sa ne judeci intr-un mod foarte, foarte grav, desi nici macar nu ne cunosti.

    Tot m-am gandit sa-ti las sau nu comentariile, dar pana acum ti le-am lasat pentru ca si cei care au discernamant sa vada care iti este de fapt fata. De acum inainte nu vei mai avea comentariile publicate pentru ca aduci sminteala prea mare. La gura ta sunt numai anateme, erezii si multe altele pe care nici nu vreau sa le mai pomenesc.

    Oricat imi vei dovedi ca ai multe "cunostinte teologice" iti amintesc doar ca in Sfanta Scriptura spune:" Şi de aş avea darul proorociei şi tainele toate le-aş cunoaşte şi orice ştiinţă, şi de aş avea atâta credinţă încât să mut şi munţii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. " (I Corinteni, 13,2)Si de" aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător."(I Corinteni 13,1)

    Acesta este cuvantul meu in incheiere pentru tine, la care mai adaug si ce a spus Sfantul Fotie cel Mare:"Nu exista nimic mai plin de iubire decat Adevarul", dar nu adevarul personal, ci, Adevarul, Hristos. Mediteaza mai mult la aceasta, inainte sa hulesti atata.

    RăspundețiȘtergere