Daca crestinii primelor secole erau devorati in circurile romane de catre lei, in vremurile actuale unii crestinii se dedau de buna voie devorarii fiarei ecumeniste tot in circ.
Pentru a 12-a oara, anul acesta, Circul de la Monaco a primit in sanul sau slujba ecumenista, cu ocazia Saptamanii de rugaciune pentru unitatea crestina. Intrarea in arena circului a fost condusa de un preot catolic care, asemenea Cantaretului din Flautul Fermecat, a adus pe scena, pe langa copii, si pe ceilalti reprezentanti din cultele protestante, anglican, armenian, catolic si ortodox. Astfel, nu putem decat sa vedem cum trambita ecumenista anunta sfarsitul vremurilor.
Motivatia alegerii spatiului circului pentru slujba ecumenista ne este data prin coincidenta datei Festivalului International al Circului de la Monte-Carlo cu "Saptamana de rugaciune pentru unitatea crestina". Sa fie oare o simpla coincidenta din moment ce duhul spectacolului anima ambele manifestari? Aceasta explicatie este completata de Arhiepiscopul catolic Bernard Barsi care, in interviul luat de Kto.tv, spune ca: "circul reprezinta armonia; pista circulara fiind spatiul unitatii si unde toate privirile sunt atrase spre lumina cerului". Cerul insa este acoperit de panza cortului de circ si ramane, din pacate, impenetrabil privirilor ecumeniste orbite de lumina reflectoarelor circului, pe care o confunda cu lumina dumnezeirii.
Asa cum au anuntat organizatorii evenimentului, "elefantii, felinele, clovnii si acrobatii au cedat pista" acestei "liturghii solemne unice", insa ele s-au regasit pe
vesmintele
clericale ale diferitelor confesiuni. Si daca noi ne-am obisnuit sa vedem tesute pe vesmintele preotesti si arhieresti cruci si chipul lui Hristos, de data aceasta, crucea s-a pus alaturi de clovni colorati si de alte elemente reprezentative ale circului.
Slujba ecumenista, sau spectacolul, a fost o imbinare de "momente de rugaciune" cu numerele artistilor. Arhiepiscopul catolic vazand o continuitate intre acestea, caci "ei
fac numarul lor sub forma de rugaciune. Este maniera lor de a se exprima
in rugaciune, in dimensiunea lor spirituala". Insa, pe aceasta cale, am putea spune mai degraba ca rugaciunea este afundata in mlastina confuziei totale, nemaistiindu-se cum poate fi ea convorbire cu Dumnezeu.
Evanghelia ortodoxa si-a facut intrarea pe arena circului, atat la inceputul deschiderii, cat si prin citirea Fericirilor de catre un preot catolic, urmand ca, in mod evident, sa ajunga mai apoi pe masa altarului intr-o biserica. Fiind scoasa din spatiul liturgic, ca de altfel si icoana Sfintilor Petru si Pavel, se ajunge la subminarea evlaviei crestinul nostru, omul nemaistiind sa cinsteasca cele sfinte.
Mai apoi, sa nu uitam si ca in Predica de pe Munte, Mantuitorul fericise in special pe toti cei care vor suferi din pricina credintei crestine. La fel, cand se desparte de ucenicii Sai, El descrie din nou necazurile celor ce vor crede
intr-insul si vor urma invatatura Sa. Ucenicii sa nu se astepte, de pe urma propovaduirii Evangheliei, la
iubirea, recunostinta sau aprobarea oamenilor, ci dimpotriva:
increstinarea popoarelor va necesita, pentru dansii, un lung drum de
privatiuni, suferinte si necazuri. De aceea Domnul spune: "De va uraste pe voi lumea, sa
stiti ca pe Mine mai inainte de voi M-a urat. De ati fi din lume, lumea
ar iubi ce este al sau; dar pentru ca nu sunteti din lume, ci Eu v-am
ales din lume, pentru aceasta va uraste lumea." (Ioan XV, 18-19).(1) La slujbele ecumeniste se observa in schimb altceva, si anume ca cei care participa la ele reusesc sa se impace cu duhul lumii, iar dragostea propovaduita de ecumenism pare ca depaseste cuvantul evanghelic.
In continuare vedem cum sarutarea pacii ecumeniste s-a dat intre toti participantii, pe fondul unei muzici de clarinet foarte antrenante, iar in final reprezentanti ai Bisericii Ortodoxe au binecuvantat participantii la acest eveniment (a se vedea de la minutul 54 din filmul de mai jos). Acestia au fost Parintele Michel Seliniotakis din Biserica Ortodoxa Greaca, de la Nisa, si Parintele Radu Totelecan, din Biserica Ortodoxa Romana, tot de la Nisa.
Nu putini dintre ortodocsii care participa la astfel de spectacole ecumeniste incearca sa-si linisteasca constiinta ca ei aduc o marturie adevarata in mijlocul celor care s-au indepartat de calea cea dreapta a Bisericii, fara sa ia in considerare ca de fapt ei se amesteca, si amesteca cele ale luminii cu intunericul. Dar oare ce partasie au acestea?
Oare sacrificiul de sine, jertfa se propovaduiesc pe scena? Intr-un anume sens am putea spune ca da, daca, prada ignorantei, unii ortodocsii ajung sa fie un fel de tapi ispasitori ai unor programe semnate de organizatii bisericesti. Dar, in mod autentic jertfa de sine nu poate avea loc decat intru adevar, altfel este cu totul altceva.
Biserica Ortodoxa nu a iubit publicitatea, nu s-a dat in spectacole, nu a tinut sa-si faca o imagine placuta lumii, caci exteriorizarea, vizibilitatea, zgomotul tin de o cultura limitata, trufasa si ipocrita. O lume care incearca sa-si epuizeze existenta la nivelul spectacolului public, nu are nimic in comun cu cultura Evangheliei, ci din contra. Intalnirea omului cu Dumnezeu, care este miezul evenimentului bisericesc, se intampla in inima omului, in adancul de nepatruns al fiintei lui, nu in afara. (2) Omul launtric nu se descopera in sunete de famfara.
In loc sa evanghelizeze lumea, sa o imbisericeasca, s-a ajuns la o rasturnare a lucrarii Bisericii, care se patrunde de duhul lumesc. Pentru niste ratiuni lipsite de sfintenie s-a ajuns ca Biserica sa mearga in cardasie ecumenista la circ. Imaginea aceasta despre crestini este cea care se vrea sa se imprime lumii, asa cum declara Arhiepiscopul catolic, caci acest spectacol "aduce o mare cunoastere, in special pentru persoanele care nu sunt foarte credincioase, carora le da intr-adevar imaginea pe care toti crestinii o cauta impreuna pentru a merge spre unitate, si sa fie intr-o zi cu adevarat uniti in aceeasi credinta in Hristos".
Asadar crestinismul lumii de maine se vrea a fi imbibat de duhul spectacolului si sa ofere circul. Atata timp cat se va oferi poporului "paine si circ" se va putea conduce omenirea in directia dorita, si omul va putea fi usor manipulabil.
In plus asa cum de mult am putut sa vedem, albina trage la floare si circul la circ..
In loc sa evanghelizeze lumea, sa o imbisericeasca, s-a ajuns la o rasturnare a lucrarii Bisericii, care se patrunde de duhul lumesc. Pentru niste ratiuni lipsite de sfintenie s-a ajuns ca Biserica sa mearga in cardasie ecumenista la circ. Imaginea aceasta despre crestini este cea care se vrea sa se imprime lumii, asa cum declara Arhiepiscopul catolic, caci acest spectacol "aduce o mare cunoastere, in special pentru persoanele care nu sunt foarte credincioase, carora le da intr-adevar imaginea pe care toti crestinii o cauta impreuna pentru a merge spre unitate, si sa fie intr-o zi cu adevarat uniti in aceeasi credinta in Hristos".
Asadar crestinismul lumii de maine se vrea a fi imbibat de duhul spectacolului si sa ofere circul. Atata timp cat se va oferi poporului "paine si circ" se va putea conduce omenirea in directia dorita, si omul va putea fi usor manipulabil.
In plus asa cum de mult am putut sa vedem, albina trage la floare si circul la circ..
PREZENTAREA KTO.TV
CIRCUL ECUMENIST DE LA MONACO DIN 2013
(recomand doar baleierea filmului si nu vizionarea lui in intregime)
(recomand doar baleierea filmului si nu vizionarea lui in intregime)
IMAGINI:
PAGINI WEB:
Histoire de l’office œcuménique durant le Festival international du Cirque de Monte-Carlo
Trist, foarte trist...Multumesc pentru informatia foarte utila ca sa stiu sa merg la rusi cand ajung pe la Nisa. Vad ca ei n-au intrat in circul ecumenist.
RăspundețiȘtergereDa, intr-adevar foarte dureros este sa vedem cum ortodocsi de-ai nostrii participa la astfel de manifestari, dar, poate ca a-i evita nu este solutia cea mai buna. Poate ca le va parea rau mai tarziu si vor cauta spre cer pentru a primi iertare. De aceea si noi trebuie sa-i iubim ca pe fratii nostri, sa ne rugam pentru ei, sa nadajduim ca se vor indrepta si nu se vor mai amesteca in adunaturile acestea ecumeniste.
ȘtergereLupta trebuie sa o ducem cu duhul vremii, cu fiara aceasta ecumenista care este ucigatoare de duh. Domnul sa se milostiveasca de toti!
As mai adauga, ca sa fie nintel mai clar, ca daca si preotii, ca oricare oameni, au slabiciunile lor, aceasta nu trebuie sa ne indeparteze pe noi din sanul Bisericii mame, ci din contra, sa ne fie noua un semn de pocainta mai multa pe care trebuie sa o aducem in fata lui Dumnezeu.
ȘtergereSa nu uitam ca noi, ca romani, cel mai bine ne regasim in Biserica Ortodoxa Romana. Sufletul nostru isi gaseste mai lesne calea spre mantuire din coordonatele acestui neam. In plus, daca la Judecata vor fi chemate neamurile, noi, oriunde am fi, avem o responsabilitate pentru neamul nostru.
Ori, a fugi cand dam de unele caderi ale fratilor nostri nu va fi niciodata o solutie, pentru ca peste tot vom gasi oameni, cu alte slabiciuni si caderi, iar noi ne vom alege cu fuga dintr-o parte in alta, ceea ce nu este inlesnitoare spre mantuire.
De aceea trebuie sa ramanem in Biserica din care facem parte si de aici sa luptam cu duhurile care o razboiesc. Acesta este si scopul acestui articol, de a arata chipul ecumenismului, si nu a indrepta degetul spre fratii nostri care din anumite motive au avut nefericita ocazie sa participe la evenimentul acesta care alunga Duhul. Indemnul este prin urmare: fratilor, nu va duceti la asa ceva! Intoarceti-va la Hristos, si El va va calauzi si va va intari pasii spre mantuire.
Faptul ca circul nu are cu nimic de-a face cu marturisirea dreptei credinte se poate proba foarte simplu. Omul, fiind purtator al chipului dumnezeiesc trebuie sa se sileasca sa ajunga si la asemanare cu Dumnezeu. Ori, daca spre aceasta suntem chemati, cum am putea noi sa ne imaginam ca Hristos ar face vre-un lucru din cele ale circului? Daca Hristos nu face, atunci noi de ce sa facem?
RăspundețiȘtergerehttp://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2013/02/12/slujba-ecumenista-circul-monaco-participare-romaneasca/
RăspundețiȘtergerehttp://graiulortodox.wordpress.com/2013/02/16/circ-intre-ecumenisti-cu-rugaciuni-ecumenism-pentru-public-ecumenism-pentru-elevi-si-studenti/
RăspundețiȘtergereEste socant... Nu-mi revin. Ce-a c autat preotul Radu Totelecan acolo?
RăspundețiȘtergereSe reprezenta pe el personal cumva? Reprezinta pe cine? Pe mitropolitul Iosif? Ar trebui sa ne raspunda mitropolitul atunci. Reprezinta cumva Biserica Ortodoxa Romana [din Franta] ? nu tin minte sa fi fost intrebata Biserica de o asemenea pozitie ca sa fie intr-adevar reprezentata. Si atunci PE CINE REPREZINTA EL ACOLO?
Ar trebui sa se lase cu cutremure o treaba ca asta. Doamne fereste de mai rau!
Sa ne ierte Dumnezeu si sa lumineze mintile corupte. Amin.
Da, se pare ca se reprezinta pe el personal, deoarece neavand patrafir la gat nu se poate spune ca a participat ca slujitor al Bisericii, caci preotul cand slujeste trebuie sa imbrace vesmintele preotesti. De remarcat si de retinut...
Ștergerecine traieste in diaspora stie ca situatia este alta decat in tara,si anume una dificila pt biserica,in special pt cea ortodoxa,aceasta fiind minoritara.Daca preotul a participat la o rugaciune ecumenica inseamna ca a raspuns unei invitatii,nimic altceva.Il cunosc pe parintele Radu,numai cineva chiar rau intentionat ar putea sa-l condamne pt ceva.Omul asta se roaga ,se implica cu trup si suflet pt oameni,pt a construi o biserica.Va dati seama ce inseamna asta aici?Insamna jertfa,si iseamna dialog cu ceilalti.Aici nu poti face nimic altfel.Sigur ca circul e o idee proasta ,si stiu ca nici parintele nu o aproba,dar parintele nu face circ,sa fie f clar,ci se roaga,si nici nu isi schimba marturisirea de credinta,dimpotriva!Este f usor sa aruncam cu pietre si sa privim doar dintr-o latura
RăspundețiȘtergereDupa cum am scris si mai inainte scopul articolului nu este de a judeca sau invinui preotii, ci de a arata adevaratul chip al ecumenismului. Cu siguranta ca Parintele Radu se dedica pentru parohia dansului si ne pare rau ca dintr-un motiv sau altul a trebuit sa participe la acest circ.
ȘtergereSi noi scriem tot din Franta, asa cum s-ar putea deduce din titlul blogului. Prin urmare sa nu va inchipuiti ca nu cunoastem situtia Bisericii Ortodoxe pe aceste meleaguri.
Trebuie sa facem bine diferenta intre dialog si participare la diferite slujiri ecumeniste. Asa cum spunea si unul dintre episcopii nostri trebuie sa pastram relatii de "buna vecinatate" cu ceilati. Dar pe masura ce inaintam in timp se pare ca aceasta devine o adevarata arta...
ca sa raspund primului comentariu,sa stiti ca si rusii au fost anul trecut acolo,asa ca hai sa nu mai improscam pe toata lumea,si mai bine sa nu judecam noi preotii,stiu ei mai bine ce fac.Mai bine sa ne vedem de pacatele noastre si sa mergem la biserica de care apartinem ca asa e mai frumos si mai corect!
RăspundețiȘtergereA nu judeca pe altii nu presupune sa ramanem fara discernamant.
ȘtergereSa ne vedem de pacatele noastre, bineinteles, dar sa nu uitam ca avem si o raspundere in fata lui Dumnezeu fata de ceilalti frati ai nostri. Nu putem sa ajungem la Dumnezeu si sa-i spunem ca: "vezi, Doamne, eu mi-am vazut de pacatele mele dar putin mi-a pasat ceea ce au facut cei din jurul meu". Si ignoranta este un pacat!
Mustrarea poate sa se faca din dragoste frateasca. Sa nu ni se para ca daca am scos o neregula in evidenta aceasta este totuna cu a arunca cu pietre, tot asa cum si spre vindecare putem primi medicamente amare, antiseptice samd.
http://acvila30.ro/clerici-ortodocsi-un-grec-si-un-roman-participa-la-circul-de-impreuna-rugaciune-ecumenista-la-nice-in-franta-video/
RăspundețiȘtergerehttp://acvila30.ro/un-preot-romano-catolic-stropeste-cu-aghiasma-cu-un-pistol-de-apa/
http://blog-crestin-ortodox.blogspot.ro/2013/03/ecumenism-total-festivalul.html
RăspundețiȘtergeretoti sunteti niste circari
RăspundețiȘtergereAm postat cateva vorbe si pe blogul meu. Clipul este intr-adevar socant!
RăspundețiȘtergereSunt Emil, dar am reusit sa raspund numai ca anonim-e putin complicat pentru mine cu modaliatatile de raspuns.
ȘtergereIubiti Romani ! Ecumenismul este "erezia tuturor ereziilor" cum o defineste Sfantul Arsenie Boca.
"Tacerea este o crima" in situatia de fata, dar si a treia forma de ateism asa cum o arata Sfantul Grigorie Palama. Sfintii Parinti au dat anatemei erezii si persoane, tocmai pentru ca lupta sa fie eficienta in apararea turmei drept credincioase. Daca vorbesti la general nu intelegi nimic si te pierzi. De asemenea treaba cu judecata aproapelui este o cursa perfida. Vezi erezia si taci, chipurile sa nu judeci. Dar eu am treaba cu erezia, iar daca preotul merge pe linia asta ce fac, inchid ochii si merg cu el de mana in iad ? Nu trebuie sa-i atrag atentia ca a iesit de pe Cale ? Nu trebuie sa mai tin seama de Sfintii Parinti ?
Toate ereziile au fost "opera" preotilor, ierarhilor si teologilor inselati, care au dus la pierzare toata turma apoi. Daca in trecut poporul poate fi oarecum scuzat, noi care avem informatia ce raspuns vom da la Judecata, cand acum acceptam circul , batjocorirea lui Hristos, pe motivul ca cine stie ce a fost in capul preotului, sau ce interese, etc. Pr. R. Totelencan nu a fost fortat ci a avut un interes, indiferent care, nu are nici o scuza daca sminteste turma.
Felicitari pentru autorul articolului si sa dea Domnul sa o tina tot asa, caci va avea castig in Cer. "Sfintii Parinti erau foarte ingaduitori cu orice pacat, dar cand era vorba de erezie, sareau in sus ca arsi"(Pr. Dumitru Staniloaie). Nu e de stat fratilor, caci ajungem in iad cu voia noastra. Mucenicii si-au dat viata pentru mult mai putin. Noua acum nu ni se cere viata, in schimb gasim tot felul de "acoperiri"pentru ecumenistii pierzatori de suflete si pentru ca noi sa nu deschidem gura, sa nu actionam. Doamne apara Poporul Roman de toate relele, dar in primul rand de erezia ecumenista antihristica !