sâmbătă, 13 august 2016

Comunicat oficial al Manastirii Petru Voda: "În conformitate cu Sfînta Predanie şi cu învăţăturile părintelui nostru duhovnic şi ctitor, Arhimandritul Justin Pârvu, oprirea pomenirii ierarhului locului se poate face numai după ce acesta se va fi împărtăşit din acelaşi potir cu ereticii"


În conformitate cu Sfintele Canoane, vom prezenta cu smerenie propunerile şi gîndurile noastre cu privire la hotărîrile conferinţei din Creta (16-26 Iunie a.c.) într-o adresare scrisă, oficială, argumentată scripturistic şi patristic, la următoarea întrunire Sinodului B.O.R., aşteptînd în post şi rugăciune ajutorul şi luminarea lui Dumnezeu.

În conformitate cu Sfînta Predanie şi cu învăţăturile părintelui nostru duhovnic şi ctitor, Arhimandritul Justin Pârvu, oprirea pomenirii ierarhului locului se poate face numai după ce acesta se va fi împărtăşit din acelaşi potir cu ereticii.

Mănăstirea Petru Vodă

9 comentarii:

  1. Urmatoarea afirmatie din acest comunicat este o minciuna: "În conformitate cu Sfînta Predanie şi cu învăţăturile părintelui nostru duhovnic şi ctitor, Arhimandritul Justin Pârvu, oprirea pomenirii ierarhului locului se poate face numai după ce acesta se va fi împărtăşit din acelaşi potir cu ereticii."

    Sfanta Predanie spune ca oprirea pomenirii oricarui ierarh si a oricarui patriarh, se face atunci cand doar propovaduieste erezia. Iar atunci cand se roaga cu ereticii, Sfanta Predanie spune ca trebuie sa fie afurisit.

    Sfanta Predanie a Bisericii Ortodoxe spune ca trebuie intrerupta pomenirea episcopului sau a patriarhului care propovaduieste public erezia, aceasta intrerupere a pomenirii facandu-se fara a mai astepta o certare sinodiceasca. Deci nu este necesar sa se astepte hotararea vreunui sinod (sfant sau talharesc).

    Sfanta Predanie ( Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844 )

    Canonul 15, Sinodul I-II Constantinopol
    “Cele randuite pentru prezbiteri, Episcopi si Mitropoliti, cu mult mai vartos pentru Patriarhi se potrivesc. Drept aceea daca vreun prezbiter, sau Episcop, sau Mitropolit, ar indrazni a se departa de impartasirea cea catre Patriarhul sau, si nu ar pomeni numele acestuia, precum este hotarat si randui t intru Ddumnezeiasca Mistagoghie, ci mai inainte de sinodiceasca infatisare si de deplinita lui osandire ar face schisma, aceasta a hotarat Sfantul Sinod, cu totul a fi strain de toata ierarhia (preotia), daca numai se va vadi ca a nelegiuit acest lucru. Si mai ales s-au pecetluit si s-au hotarat acestea pentru cei ce sub pretextul oarecaror vinovatii se departeaza de intai statatorii lor, si fac schisma si rup unitatea Bisericii.
    Caci cei ce se despart pe sine-si de impartasirea cea catre intaiul statator al lor pentru oarecare eres osandit de Sfintele Sinoade, sau de Sfintii Parinti, fireste adica, de comuniunea cu acela, care propovaduieste eresul in public, si cu capul descoperit il invata, unii ca acestia nu numai ca nu se vor supune cercetarii canonicesti, ingradindu-se pe sine-si de impartasirea numitului Episcop, mai inainte de sinodiceasca cercetare, ci si de cinstea cuvenita celor dreptslavitori se vor invrednici. Ca nu au osandit Episcopi, ci minciuno-episcopi si minciuno-invatatori. Si nu cu schisma au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izbavi Biserica de schisme si dezbinari.”
    [Apostolesc 31; Sinod 4, 18; Sinod 6, 10, 31, 34; Sinod 1 si 2, 12, 13, 14; Gangra 6; Cartagina 10, 11, 62; Antiohia 5]

    Talcuire:
    Cele ce Canoanele cele de mai sus au randuit pentru Episcopi si Mitropoliti, acesteasi le randuieste cu mult mai vartos Canonul acesta pentru Patriarhi. Insa acestea sa se faca daca pentru oarecare vinovatii, curvii sa zicem sau ierosilii (adica furare de cele Sfinte) si altele ca acestea, s-ar desparti de impartasirea cu intaiul sezator al lor, iar daca intai sezatorii cei numiti ar fi eretici si eresul lor l-ar propovadui intru aratare, si supusii lor pentru aceasta se despart de ei mai inainte de Sinodiceasca judecata pentru eresul acela.
    Unii ca acestia despartindu-se de aceia, nu numai ca nu se osandesc, ci si de cinstea cuvenita ca niste dreptslavitori sunt vrednici. Ca nu au pricinuit schisma Bisericii cu osandirea aceasta, ci mai ales au salvat de schisma si de eresul minciuno-episcopilor acelora.



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceea ce spuneti aicea revine la faptul ca ceea ce a invatat Parintele Iustin Parvu este o minciuna. Nadajduiesc ca n-o sa ajungem sa-l judecam si pe Parintele Iustin Parvu!

      Pe de alta parte care ar fi argumentele ca o anume persoana propovaduieste public erezia? Cine a vazut pe IPS Teofan - caci despre Inaltpreasfinitia Sa este vorba - sa fi propovaduit public erezia, ca sa nu mai fie pomenit de catre cine? De cei care le tin pe toate cu acrivie cu privire la ei insisi...

      Sfintii le judeca pe toate!

      Ștergere
  2. Preacuviosul parintele nostru Iustin Parvu a plecat demult la Domnul. Acum, cand el nu mai este de fata, este usor sa-i pui in gura orice fel de cuvinte.
    Majoritatea stiu ca poporul are evlavie la parintele Iustin Parvu, iar cei ce locuiesc acum la manastirea Petru Voda au zis sa incerce sa profite de aceasta evlavie a poporului si sa manipuleze prin inventarea unei asa zise "invataturi" a preacuviosului parinte Iustin Parvu.

    Parintele Iustin Parvu nu ar fi vorbit niciodata impotriva Sfintelor Canoane, impotriva Sfintei Predanii a Bisericii Ortodoxe.

    RăspundețiȘtergere
  3. Se pare ca, prin mila Domnului, cei de la manastirea Paltin Petru-Voda incep sa-si vina in fire, si ii cer pseudo-mitropolitului Teofan sa respinga sinodul (talharesc) din Creta:

    https://saccsiv.wordpress.com/2016/08/14/marele-sinod-scrisoarea-deschisa-a-manastirii-paltin-petru-voda-catre-mitropolitul-teofan/

    RăspundețiȘtergere
  4. Ar fi bine sa nu facem confuzie. Calugarii de la Manastirea Petru-Voda, care il au ca staret pe Parintele Hariton au dat si au ramas la comunicatul pe care l-am publicat in acest articol.

    Scrisoarea publicata din partea manastirii de monahii, de la Paltin - ceva mai jos de Petru Voda-, este semnata de stareta Justina. Asadar nu e nicidecum vorba de o revenire in fire! E vorba de alte persoane.

    Ne pare rau ca il numiti pe IPS Teofan "pseudo-mitropolit". Faptul ca unii nu-l mai recunosc ca Mitropolit al Moldovei si Bucovinei tine de optica lor personala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Calugarii de la Manastirea Petru-Voda, care il au ca staret pe Parintele Hariton au dat si au ramas la comunicatul pe care l-am publicat in acest articol."

      Dragul meu, esti tu sigur ca toti calugarii sunt anunti de ce se publica pe acea pagina? Crezi tu ca reflecta opinia intregii obsti? eu cred ca te inseli! Sunt cel putin 30 de vietuitori impotriva acestui sinod! Amin

      Ștergere
    2. Comunicatul acesta de la Petru Voda nu spune daca intreaga obste este pentru sau impotriva Sinodului din Creta.

      Nu ma indoiesc ca sunt puncte de vedere diferite chiar si intr-o obste monahala, unde normal se face ascultare de staret.

      Pe de alta parte mai stim ca Monahul Teodot graviteaza tot pe acolo, prin zona, pe la Petru Voda, (si nu numai el - mai cunoastem si alti Parinti)iar opiniile lui circula in mod larg pe net si nu converg cu acest comunicat.

      Ștergere
  5. Nu eu il numesc pseudo-mitropolit, ci Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe il numesc asa, mai exact: minciuno-mitropolit.

    RăspundețiȘtergere
  6. S-o fi folosind termenul de "pseudo-mitropolit" dar nu ne indoim ca ar fi urmat si de "Teofan"...

    RăspundețiȘtergere