miercuri, 26 octombrie 2016

Războiul împotriva creștinismului - Emisiune la Radio Dobrogea cu Pr. Mircea-Cristian Pricop si Prof. Mihail Chircor

Au ce au cu Hristos toti! De ce? Pentru ca El a oferit lumii ceea ce n-a putut sa aibă niciodata, si nici n-ar fi putut sa aibă daca n-ar fi venit Hristos: un ideal. Hristos a oferit un ideal lumii acesteia, a oferit o perspectiva mai inalta, si aceasta perspectiva irita din toate punctele de vedere. Irita pe comercianti pentru ca crestinul este un om cumpatat; irita pe politicieni, pentru ca crestinul poate sa spuna nu, atunci cand constiinta lui crestina spune nu; irita pe invatatii lumii, pentru ca crestinul are capacitatea sa vina cu argumentele vietii spirituale - argumente cat se poate de serioase; irita pe toata lumea veche din toate punctele de vedere. Irita putregaiul. [...]Si, acest putregai ofera comoditate.
Intelectualii romani si greci, filozofii, considerau credinta crestina morala de sclavi - asta o spunea si Hitler, mai tarziu.
Crestinismul nu este apolitic! Crestinismul face o politica, dar face politica Imparatiei! Noi avem Imparat, noi avem Stapan, care este Hristos! Avem si constitutie, avem si ambasade si consulate, terenuri sacre. Dincolo de pragul bisericii, in interiorul spatiului eclezial, eu nu mai sunt in interiorul unui spatiu omenesc, eu sunt deja in consulatul Imparatiei lui Dumnezeu pe pamantul acesta.
Pentru ca Biserica este trupul Domnului pana la sfarsitul veacurilor, din care facem toti parte, ca si madulare vii ale acestui trup, ceea ce i S-a intamplat Domnului, se intampla si trupului Sau, Biserica. Mai intai de toate, ce I-au facut Domnului? L-au ispitit sa calce legea. Si au zis: "aa..., nu te putem face sa calci lega, nu cazi in plasa noastra, nici o problema! Atunci o incalcam noi, si Te vom ucide! O calcam noi, si tot vei disparea". Si, la stadiul asta suntem acum. In epoci, cu aceste doua pedale s-a mers. Dar, pe langa cele doua pedale ale lor, mai au inca o rezerva, care e asasinatul moral. Nu se multumesc sa te ucida fizic; vor sa se lupte si cu memoria ta buna.

“Vestea cea bună” – Războiul împotriva creștinismului



Prof. Mihail Chircor: Observam ca pe toate canalele media, se ataca din toate unghiurile posibile, uneori cu o perfidie extraordinara, nu direct Biserica - sau foarte putini indraznesc sa atace frontal Biserica-, dar se ataca, se insinueaza vizavi de anumiti oameni din Biserica, vizavi de anumite actiuni ale Bisericii, de anumite lucruri intamplate in Biserica. Dar, pana la urma, daca privim atent toate acestea, este o incercare de a lovi in Biserica. Si, nu este dorinta de a arata o fapta izolata, care s-a petrecut undeva pe langa o Biserica. Deci, pentru mine, nu este nici o indoiala ca acest razboi se poarta cu toate armele si cu toata violenta posibila. [...]

Pr. Mircea-Cristian Pricop: Acuma vorbim de un dusman mult mai insidios, de fapt adevaratul dusman, si acesta nu poate fi altul decat cel pe care Dumnezeu Însusi l-a profetit si l-a si indicat in profetia Sa: "nu aveti cum sa slujiti si lui Dumnezeu si lui Mamona. Nu puteti sa slujiti la doi domi, o data". Nici lui Dumnezeu nu-I veti putea sluji, nici lui Mamona. Nu aveti cum sa faceti asta fiintial. Trebuie sa faceti o alegere. Mamona fiind zeul ban, zeul puterii materiale. Si, iata ca, in momentul de fata, zeul societatii este Mamona.  [...]

Prof. Mihail Chircor: Sigur ca un crestin nu se inchina lui Mamona, un crestin nu lupta impotriva aproapelui, un crestin nu face ce-i spune seful, ci face ce-i porunceste Hristos... 

Pr. Mircea-Cristian Pricop: Asta l-a determiant pe marele scriitor crestin, Dostoievski, care se spovedea, la randul sau, la marele staret si sfant, Sfantul Ambrozie de la Optina, sa afirme acest lucru: "ateist - adica om fara Dumnezeu sau concept fara Dumnezeu - a exista pana la venirea lui Hristos pe pamant. De la venirea lui Hristos pe pamant, pana in prezent, si pana la sfarsitul lumii, ateism nu mai exista, ci doar antihrism". Ateism, in forma reala, nu exista, ci exista doar dusmanie pe fata sau pe dos, la adresa lui Hristos. Au ce au cu Hristos toti! De ce? Pentru ca El a oferit lumii ceea ce n-a putut sa aiba niciodata, si nici n-ar fi putut sa aibă daca n-ar fi venit Hristos: un ideal. Hristos a oferit un ideal lumii acesteia, a oferit o perspectiva mai inalta, si aceasta perspectiva irita din toate punctele de vedere. Irita pe comercianti pentru ca crestinul este un om cumpatat; irita pe politicieni, pentru ca crestinul poate sa spuna nu, atunci cand constiinta lui crestina spune nu; irita pe invatatii lumii, pentru ca crestinul are capacitatea sa vina cu argumentele vietii spirituale - argumente cat se poate de serioase-; irita pe toata lumea veche din toate punctele de vedere. Irita putregaiul. 

Alexandru Paleologul intr-una din cartile sale, daca nu ma insel, spunea la un moment dat asa: "exista o coalitie a prostiei". Si, reporteul intreaba: "pai cum explicati lucrul acesta?". "Simplu: raul nu exista in forma unita. Oamenii rai sunt dezbinati, si se urasc si intre ei. Si diavolii se urasc intre ei, si se lupta unul cu altul, si concureaza la rau unul cu celalat, si isi fac rau unul celuilalt, insa, cand apare o persoana morala, sau binele, sau un om inteligent, toti se coalizeaza impotriva lui, uita toate râcile si toate atomizarile de dinainte si fac forta comuna impotriva acestui om". Ce s-a intamplat impotriva Domnului nostru, Iisus Hristos, oare?      

Prof. Mihail Chircor: Exact acelasi lucru: s-au unit cu totii impotriva Lui. Pana si evreii l-au preferat pe Baraba impotriva Mantuitorului. Toata lumea, ca sa nu uitam si de Petru, care s-a lepadat. Deci toata lumea.

Pr. Mircea-Cristian Pricop: Da, toti s-au indoit sau s-au lepadat, cu exceptia Sfintei Fecioare Maria.

Prof. Mihail Chircor: Ei, daca asta s-a intamplat atunci, sa ne imaginam ce se intampla acum, si ce se vrea. Eu doresc sa nu se intample nicodata, dar se vrea practic sa ne transforme din oameni in neoameni, din crestini in necrestini. 

Pr. Mircea-Cristian Pricop: Hai sa ne gandim ce ofera putregaiul de dinainte de Hristos, care, putregai e si astazi! Acest putregai ofera comoditate, ofera ceva de genul: "nu te mai concentra tu sa te gandesti la toate, ne gandim noi pentru tine. Las-o balta! Stai linistit! Iti aruncam si tie o ciozvârta de ceva, un mic si-o bere, daca e nevoie, un mic ajutor social, si noi vom gandi pentru tine. Ce tot are rost sa te concentrezi atata?! Tu, stai cuminte, ne ocupam noi de restul! Lasa eforturile acestea pe seama noastra" Incepand de la reclamele de la televizor, care iti spun ca ele vor prelua toate eforturile tale daca te indatorezi: "fa o mica rata! Totul e bine!". Si, apoi, fara mila, iti arata adevarata fata. Te scoate afara din plapuma cu copiii, daca nu ti-ai platit cateva rate! Avem destui, inclusiv credinciosi, care, fara vina lor, au fost dati afara fara nici un fel de mila, fara intelegerea nimanui.[...]  

Va exista totdeauna o tentativa a omului de a se rascula impotriva lui Dumnezeu, de a-L nega pe Dumnezeu nu in sensul fiintei Sale -ca nu are cum sa-L nege fiintial, doar din prostie - ci sa-I nege puterea, sa ravneasca cu gelozie locul sau tronul lui Dumnezeu, asa cum a ravnit diavolul odinioara. Ce se propunea in Renastere? Omul sa fie masura tuturor lucrurilor. Evul Mediu, cu toate evenimentele sale insangerate, s.a.m.d., avea bunul simt sa recunoasca ca omul nu-i masura tuturor lucrurilor. Renaseterea a venit cu si mai multa indrazneala si a spus: omul este masura tututror lucrurilor. Descartes, si mai tarziu, a spus: omul este [stapan] si posesor al naturiiNous rendre comme maîtres et possesseurs de la nature»] Si, mai incoace, evolutionismul, care spune: totul se bazeaza pe supravietuirea fizica, elementara, elimin pe cel mai slab decat mine, ca sa-mi fie mie bine si urmasilor mei, carora trebuie sa le transmit o gena mai buna s.a.m.d.  Din evolutionism s-au nascut ce? Doua sisteme: nazismul care era cu rasismul si nu stiu ce... evolutia, supravietuirea celui mai puternic, rasa cea mai pura si, ceilalti, care spuneau: "originea sanatoasa". Ce insemna "originea sanatoasa"? Un fel de pedigree, ca la animale.

Prof. Mihail Chircor: Da, doua din cele trei mari teorii politic, ca sunt trei, mari si late: nazismul, comunismul si capitalismul.

Pr. Mircea-Cristian Pricop: Atentie, mai este inca una: crestinismul! Adica politica Imparatiei lui Dumnezeu. Crestinismul nu este apolitic! Crestinismul face o politica, dar face politica Imparatiei! Noi avem Imparat, noi avem Stapan, care este Hristos! Avem si constitutie, avem si ambasade si consulate, terenuri sacre. Dincolo de pragul bisericii, in interiorul spatiului eclezial, eu nu mai sunt in interiorul unui spatiu omenesc, eu sunt deja in consulatul Imparatiei lui Dumnezeu pe pamantul acesta.    

Prof. Mihail Chircor: Am mai spus-o si alta data, dar exista pe pamantul asta un stat, care nu are constitutie: Israelul. Deci, ei au Tora, au partea lor de Biblie, Vechiul Testament, cu toate principiile respective. Deci, nu au constitutie la care sa se raporteze. Nu este un act elaborat de oameni. Nu se raporteaza la un document elaborat de oameni. Deci ei nu au Curte Constitutionala. Sunt multe tari care nu au Curte Constitutionala. Dar, practic, asta ce inseamna? Ca la un moment dat, toate legile lor trebuie sa izvorasca din ce? Din Tora! Ele nu trebuie sa fie potrivnice Vechiului Testament! Oare de ce n-am putea noi sa avem Noul Testament; Vechiul si Noul Testament, sa avem Biblia drept constitutie?! Precedentul exista in lume. Deci, sa ne raportam la acel document, care nu e facut de mana omului.

Dar, mai exista, Parinte, forma cea mai perversa si poate cea mai vadita de razboi impotriva crestinismului: lupta impotriva creatiei lui Dumnezeu. Deci, cei care lupta impotriva creatiei lui Dumnezeu inclusiv impotriva omului, care este incoronarea creatiei, aceia poarta un razboi cu crestinismul, poarta un razboi cu Dumnezeu. Cei care vor sa schimbe cursul naturii, cum spuneau comunistii: "am invins natura". Ce sa invingi, omul lui Dumnezeu, ca alea sunt lasate sa te ajute pe tine, nu sa le invingi. Sau, poti sa o faci, nu stiu daca Dumnezeu va ingadui, dar, cu siguranta bine nu-ti va fi.

Pr. Mircea-Cristian Pricop: Pai, inundatiile, de exemplu cum sunt? Sau, mergi spre Bucovina incolo, si gasesti munti chei, complet plesuviti de vechile paduri...

Prof. Mihail Chircor: Asta scria in cartile de istorie, dupa care am invatat eu cand eram micut, ca "regimul burghezo-mosieresc a taiat padurile si, din cauza defrisarilor masive s-a ajuns la inundatii, alunecari de teren" si nu mai stiu ce. [...] Dar, eu ma uit la momentul acesta, la ceea ce se intampla acuma in Romania si care, zic eu, e tot ceva ce are legatura cu lupta impotriva crestinismului: dispar de pe piata sute de medicamente necesare bolnavilor - alea ieftine dispar, nu alea scumpe-  pentru ca nu mai convine nu stiu carui importator sa mai aduca. [...] Pai, practic, ce faci aicea? De fapt lupti impotriva vietii. Pai, prin aceste lucruri aparent nevinovate, ca "nu-ti mai convine sa aduci medicamentul", ca pana acuma ti-a convenit, si oricum il vinzi mai scump decat se vinde la mama lui in Germania, sau nu stiu pe unde, ca sa nu mai vorbesc de cele facute in Romania, pai tu lupti impotriva lui Dumnezeu indirect. [...] Atentie, deci, la actiunile indirecte pe care unii oameni le adopta uneori, si care ranesc pe aproapele si, in felul acesta, se pozitioneaza pe ei insisi contra voii Divine.   

Pr. Mircea-Cristian Pricop: In felul acesta se poate explica de ce credinta pacii, credinta dragostei, credinta moralitatii si a curatiei spirituale a ridicat impotriva ei atat de multa opozitie, atat de multe respingeri, inclusiv din partea intelectualilor romani si greci, a filozofilor, care considerau credinta crestina morala de sclavi - asta o spunea si Hitler, mai tarziu. De ce a starnit atata opozitie la oamenii care se considerau pe ei insisi morali? [...]

Si, pentru ca Biserica este trupul Domnului pana la sfarsitul veacurilor, din care facem toti parte, ca si madulare vii ale acestui trup, ceea ce i S-a intamplat Domnului, se intampla si trupului Sau, Biserica. Anume, mai intai de toate, ce I-au facut Domnului? L-au ispitit sa calce legea. Zice: "mai inai e bine sa-L facem sa calce legea, ca sa avem motive sa-L denigram, sa avem motive reale sa-L dam in justitie si sa-L condamnam". Nemergandu-le cu treaba aceasta, pentru ca au incercat in nenumarate randuri sa-L ispiteasca pe Domnul sa calce legea, au aplicat al doilea plan de masuri, planul B. Ce au spus: "aa.., nu te putem face sa calci lega, nu cazi in plasa noastra, nici o problema! Atunci o incalcam noi, si Te vom ucide! O calcam noi, si tot vei disparea". Si, la stadiul asta suntem acum. In epoci, cu aceste doua pedale s-a mers. Fie crestinii au fost presati, fie de regimurile opresive, fie de alte sisteme, din acestea, violente, sau mai putin violente, care tinteau acelasi lucru: sa incalce legea, si apoi toata lumea sa-i arate cu degetul: "iata, incalca legea, iata  incalca legea" si, apoi, sa-i denigreze, si apoi sa-i condamne, fie, varianta doi, unde s-au izbit de zidul dur al moralitatii cresitine: "nici o problema, avem si pentru voi o solutie. Nu reusim sa va facem sa calcati voi legea, o calcam noi, si tot va omoram".

Prof. Mihail Chircor: Legea pe care o fac ei, legea umana, legea pamanteasca. Dar nici nu se mai straduiesc sa o modifice, o incalca ei, flagrant. Parinte, deci, practic, fiecare dintre noi, prin ceea ce facem, prin ceea ce suntem, ne pozitionam pe una din doua armate: suntem fie luptatori ai Domnului, fie luptatori impotriva. Cale de mijloc nu exista. Cine spune: "eu nu lupt impotriva Domnului!" - pai inseamna ca esti cu Domnul si lupti impotriva vrasmasului. "Pai, eu nu lupt nici impotriva vrasmasului" - inseamna ca esti cu vrasmasul! Din start. Si, aicea sa-l citez pe Petre Tutea, caruia ii spunea ofiterul de securitate anchetator: "am auzit ca faci parte din oastea Domnului". "Da, dar si dumneata faci parte!". "Pai, cum sa fac eu, ofiter de securitate, parte din oastea Domnului?". "Pai sunt doar doua: a Domnului si a diavolului. Alege in care esti". La care n-a mai avut repica si a zis: "Tutea, nebunul!"

Deci, sa fim foarte atenti unde ne pozitionam, ca noi nu avem curaj sa spunem "eu nu sunt in oastea Domnului prin ceea ce fac, eu nu lupt pentru Domnul". Daca nu lupti pentru Domnul inseamna ca esti impotriva Lui.

Pr. Mircea-Cristian Pricop: Si, ca sa vedem cat de indarjita e lupta aceasta, care ea pare de catifea, dar in realitate nu e de catifea deloc, e pe viata si pe moarte, sa vedem ce s-a intamplat cu Domnul. Nu s-au multumit sa-L suprime fizic, sa-L ucida pe Domnul, dar au incercat sa-L asasineze si moral! S-au dus la Pilat si au zis: "adu-ti aminte, stapane..." - auziti, cat de frumos ii spune, ei care erau contra romanilor - "stapane, mi-am adus aminte ca inselatorul Acela a promis ca va invia a treia zi. Da-ne paza, da-ne pe mana puterea ca sa putem sa demonstram noi ca nu-i asa..." Ei, pe langa cele doua pedale ale lor, mai au inca o rezerva, care e asasinatul moral. Nu se multumesc sa te ucida fizic; vor sa se lupte si cu memoria ta buna. [...]        

UPDATE:

“Vestea cea bună” – Războiul împotriva creștinismului, ep.2 






2 comentarii:

  1. Va multumesc pentru acest articol cu adevarat educativ si pana la urma introspectiv: sunt eu cu adevarar in oastea Domnului? Bunul Dumnezeu sa va ocroteasca si sa va umple cu pace si bucurie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si eu Ioan, pentru gandurile bune si rugaciune!

      In fiecare zi putem sa punem inceput bun si, cu ajutorul Domnului, sa nadajduim!

      Ștergere