vineri, 3 septembrie 2010

Prefacerea

de Demostene Andronescu

Am cersit un timp lumina
Pe la usi straine,
Nestiind ca luna plina
Prinsa-i toata-n mine.

La raspantiile vietii
Stam cu mana-ntinsa
Si ma miluiau drumetii
Cu lumina stinsa.

Cand si cand, cate-o scanteie
De-un nebun zvarlita,
Imi parea calea lactee
Mie daruita.

Si treceam asa prin viata,
Miluit de lume,
Ca si ea catand prin ceata,
Nu stiu ce anume.

Dar, odata, pe-nserate,
Obosit de vise,
Am gasit la lume toate
Portile inchise.

Si ramas in noapte-afara
Fara lumanare,
Am privit asa-ntr-o doara-n
Mine ca in zare.

Si am tresarit deodata,
Caci vazui ca-n mine
Bezna-i ciuruita toata
Si minjesc lumine.

Am dat zgura la o parte
Cu infrigurare
Si-n strafundurile-mi moarte
S-a iscat cantare.

Iar prin rana-mi sangeranda,
Ca printr-o spartura,
A tasnit o raza blanda
De lumina pura,

Ce-nvelindu-ma in toate,
Matasoasa, moale,
A dat vietii mele plate
Sensuri verticale.

De atunci fara-ncetare
Luminez intruna,
Nu falos ca mandru soare,
Ci sfios ca luna.

Iar cand malul se aduna
Si-mi astupa vrana,
Ma sleiesc ca pe-o fantana,
Adancindu-mi rana.

4 comentarii:

  1. A dat vietii mele plate
    Sensuri verticale.

    De atunci fara-ncetare
    Luminez intruna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa poezie si fotografia cu marea. Oana, fotografiile puteai sa le pui chiar mai aproape, parca sunt prea distante, tu ce zici ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar inspira fotografia aceea cu marea.

    Imi da nostalgia locului, de contropire cu marea, cu natura. O zi la mare, de la rasaritul soarelui pana la asfintit, echivaleaza cu o saptamana de liniste in oras.

    Este extraordinar cum simti ca omul e creat de fapta sa petreaca timpul mai mult alaturi de natura.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Felix

    Fotografiile din articol au fost aliniate in partea dreapta (asa mi-a fost mai simplu) si in functie de marirea sau micsorarea ferestrei de navigare se vor distanta de text, sau se vor apropia. Desi era poate mai bine sa fie apropiate, am sa le las totusi asa, pentru ca lucrul asta poate aparea diferit in functie de rezolutia pe care o foloseste fiecare, sau de alti parametrii...

    Fotografiile pe care le-am gasit mi s-au parut foarte sugestive, contribuind si cu "dimensiunea" vizuala la trezirea sensurilor verticale...

    Fie ca aceasta poezie sa glasuiasca tainic cat mai mult sufletelor noastre.

    RăspundețiȘtergere