marți, 14 septembrie 2010

Alta cruce, alte rane - Sf. Ioan Iacob Hozevitul

Doamne, pentru ce mai curge
Sângele-Ţi din coastă iar?
Cine azi Te mai străpunge?
Înnoind al Tău calvar?

Viaţa ta (răspunde Domnul)
Cea cu duh nepocăit
Mă răneşte prin păcate
Şi mă ţine răstignit.


Ranele pricinuite
De păgâni şi de evrei
S-au închis, iar tu creştine?
Mă străpungi mai rău ca ei!


Sângele răscumpărării
Pentru tine s-a vărsat,
Scoală-te prin pocăinţă
Nu fi slugă la păcat”!

Nu te mânia stăpâne,
Tu cunoşti fiinţa mea
Că se pleacă totdeauna
Către lumea asta rea.

Uşurează-mi, Doamne, trupul
Căci apasă prea tiran
Şi-mi înăbuşă simţirea
Sufletului meu sărman!

Până mă pogor în groapă
Dăruieşte-mi harul sfânt
Ca să-mi spăl mereu cu lacrimi
Întinatul meu veşmânt.

Un comentariu:

  1. "Da-mi fiule, inima ta !

    Domnul ne cere inima noastra, dar inainte de aceasta. Prima unire de impartasire duhovniceasca se face cu oamenii, asemenea Sf Apostol Pavel, adica sa dai, sa ierti, sa te impaci, ca intai de toate, trebuie cu oamenii sa facem aceasta impartasire de unire duhovniceasca si dupa aceea cu Hristos.
    Ce spune Dumnezeu? Vii la Mine ? Lasa darul tau inaintea altarului si mergi mai intai si te impaca cu fratele tau si dupa aceea vii sa ne unim". - citat din acelasi parinte duhovnicesc

    RăspundețiȘtergere