sâmbătă, 29 februarie 2020

Ion și Doina Aldea-Teodorovici - Când în lumina viselor ude, rană pe rană în taină se vindecă... răsai, răsai, răsai, ca grâul cel verde, ca lacrima, și nu te mai pierde, Iubirea mea


Ion și Doina Aldea-Teodorovici 

La mănăstirea Căpriana / Clopotul Învierii



La mănăstirea cea Căpriană
Bate un clopot în zi de duminică.
La Căpriana rană pe rană,
Rană pe rană în taină se vindecă.
Intră în templu om al durerii
Nu-i o rușine să intri-n biserică,
E o rușine liniștea serii
A o preface-n cazarmă isterică. 
Refren:
Bate frumos un clopot,
Bate un clopot
Al învierii şi bunei vestiri.
Vine din cer un şopot,
Vine un şopot
Şi mă ridică din mari pustiiri. 
Bate un clopot ca o chemare
La Căpriana în miros de crinişte,
Iar de la Putna, sfântă și mare,
Dangăt de aur răspunde în linişte.
Semn că ne vede, semn că ne-aude
Dragostea Putnei în zi de duminică,
Când, în lumina viselor ude,
Rană pe rană în taină se vindecă. 
Refren:
Bate frumos un clopot,
Bate un clopot
Al învierii şi bunei vestiri.
Vine din cer un şopot,
Vine un şopot
Şi mă ridică din mari pustiiri... 
****

Ion si Doina Aldea Teodorovici

Răsai



Dragu-mii a te cânta,
Scrisule venit din stele.
Orice literă a ta
Ca pe ochii maicii mele
Dornic o sărut. 
Bucură-te, scris latin,
Că pe valea dulce-amară
N-ai venit ca un strain,
Ai venit la tine-n ţară
Şi la fraţii tăi. 
Refren:
Răsai, răsai, răsai,
Ca grâul cel verde,
Ca lacrima
Răsai, răsai, răsai,
Şi nu te mai pierde,
Iubirea mea.
 (x2)
Mere purpurii pe ram,
Văi cu spic de aur pline.
Totuşi, ce săraci eram
Neavându-te pe tine,

Scrisule cel scump. 
Bucură-te, scris latin,
Că pe valea dulce-amară
N-ai venit ca un străin,
Ai venit la tine-n ţară
Şi la fraţii tăi. 
Refren:
Răsai, răsai, răsai
Ca grâul cel verde,
Ca lacrima
Răsai, răsai, răsai
Şi nu te mai pierde,
Iubirea mea
.(x2)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu